طرز تهیه شربت  توت فرنگی

توت فرنگی میوه ای سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی است و خواص و فواید درمانی زیادی دارد. بنابراین تصمیم گرفتیم طرز تهیه شربت را برایتان آموزش دهیم تا همه بتوانیم به شکلهای مختلفی از این میوه لذیذ استفاده کنیم.

توت فرنگی تقویت کننده، ملین و خنک کننده می باشد. به همین جهت توت فرنگی برای درمان یبوست بسیار موثر است.توت فرنگی از تصلب شرائین (گرفتگی عروق) جلوگیری می نماید.توت فرنگی اشتها آور است و ادرار را زیاد می کند.توت فرنگی به علت داشتن آهن و ویتامین C در خون سازی بدن مؤثر است. توت فرنگی به علت دارا بودن مقادیر کافی کلسیم و فسفر، در رشد و نمو کودکان و نوجوانان، استحکام دندان ها و ترمیم شکستگی استخوان ها بسیار مؤثر است.


مواد لازم جهت تهیه شربت و مربای توت فرنگی

توت فرنگی یک کیلوگرم
شکر یک کیلوگرم
آب لیموترش یک قاشق چای خوری
طرز تهیه شربت توت فرنگی

ابتدا توت فرنگی ها را شسته و برگ سبز آن را جدا کنید و اجازه دهید خشک شوند.توت فرنگی ها را درون ظرفی ریخته و لابه لای آن را شکر بپاشید. سپس به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال استراحت دهید تا توت فرنگی ها آب بیندازند. در این مرحله ظرف حاوی توت فرنگی را بر روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید. در این حین مرتبا کف حاصله از جوشیدن توت فرنگی را خارج کنید و دور بریزید.

نکته قابل توجه در مورد تهیه مربای توت فرنگی این است که باید در هنگام پخت این مربا درب قابلمه باز باشد چرا که باعث تیره شدن رنگ مربا خواهد شد. این فرایند حدود ۳۰ دقیقه به طول می انجامد. پس از قوام آمدن شربت، آب لیمو ترش و یا جوهر لیمو را به آن اضافه نمایید تا مانع از شکرک زدن شربت شود. سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود.

نبض ما