آیا شما هم از دندان های حساس رنج میبرید؟

این روزها خیلی ها از درد دندان به پزشک مراجعه می کنند.درد دندان خیلی فشار به انسان وارد میکند که باعث کلافه شدن می شود.تقریبا از هر ۸ نفر، تقریبا یک نفر دندان های حساس دارد.حساسیت دندان ها از مسواک زدن نامناسب و همچنین از مصرف بیش از حد خوراکی های شیرین،بوجود می اید.

شما می توانید با رعایت چند نکته از حساسیت دندان و درد دندان دوری کنید.

۱-آرام مسواک زدن:یکی از عواملی که باعث درد دندان و حساسیت دندان شما می شود ,مسواک زدن نامناسب شما است ,زیرا با مسواک زدن نامناسب باعث می شود لثه های شما آسیب ببیند و همچنین شما دچار حساسیت دندان می شوید.اما شما می توانید با زدن مسواک بصورت صحیح و ارام که در طول یک روز دو مرتبه توصیه می شود به اینصورت که هر بار ۵ دقیقه توسط یک مسواک نرم و با کیفیت دندان ها را مسواک بزنید.(طرز صحیح مسواک زدن :شما می توانید با زاویه ۴۵ درجه سطح بیرونی دندانها را به آرامی و با دو حرکت بالا و پایین و حرکت به طرفین مسواک بزنید,همچنین از مسواک ها زبر استفاده نکنید)

۲-استفاده از خمیردندان ضد حساسیت:شما با استفاده از خمیر دندان های ضد حساسیت ضد دندان که حاوی ترکیبی می باشد ,می توانید در طول روز دو بار از آن استفاده کنید.

۳-استفاده از دهانشویه های فلوراید:با استفاده از این دهانشوی پس از مسواک زدن ,باعث تقویت مینای دندان شما می شود و از بروز حساسیت دندان شما جلوگیری میکند.

۴-اجتناب از نوشیدنی های اسیدی:شما با پرهیز از مواد ها و خوراکی های اسیدی مانند گوجه فرنگی یا لیمو که حاوی اسید بالایی هستند,خود داری کنید تا مینای دندان شما از بین نرود و دندان های شما دچار حساسیت نشود.

۵-استفاده از محافظ دندان: اگر شما دچار دندان قروچه هستید باید از محافظ دندان استفاده کنید.زیرا دندان قروچه خود عاملی برای افزایش آسیب به دندان است.

۶-اگر حساسیت شما بیش از حد می باشد باید به دندان پزشک مراجعه کنید,تا از اسیب بیشتر به لثه و بیماری لثه رها شوبد.

وب ها