خورش سبزیجات

در یکی از روزهای نه خیلی گرم و نه خیلی سرد اردیبهشت بود که رومئو گفت: آه ژولیت و ژولیت پاسخ داد: آه رومئو! چه میخواهی؟ و رومئو در حالی که نگاهش را به آسمان میدوخت، گفت: خورش سبزیجات!

طرز تهیه:
ابتدا پیاز، سیر، آب لیمو، پودر دارچین و شکر را در یک کاسه بریزید و پس از مخلوط کردن، حبوبات پخته شده را به آن اضافه کرده و به مدت 4 ساعت کنار قرار دهید. می توانید بعد از این مدت حبوبات را تفت دهید. سپس در کاسه مواد 200 سی سی آب ولرم ریخته و روی حرارت قرار دهید و کره بادام زمینی، سس سویا و پودر نارگیل را اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ شود و سپس آن را روی حبوبات بریزید و اجازه دهید تا 15 دقیقه بپزد. به همراه برگ های کاهو و تکه های لیمو سرو کنید. اجازه ندهید تا سس غذا به طور کامل بخار شود و با آن غذا را سرو کنید.

نکات:
می توانید به جای استفاده از حبوبات از گوشت ماهی یا مرغ استفاده کنید. سبزیجات بهترین همراه این غذا هستند، آنها را به صورت آبپز یا کباب شده در کنار این غذا سرو کنید. کسانی که حساسیت به کره بادام زمینی دارند می توانند از کره کنجد به جای آن استفاده کنند. فلفل ها منبع خوب ویتامین CوA هستند. کالری این غذا کم بوده و برای رژیم های کاهش وزن مناسب است.