نمک دریا هیچ تاثیری در درمان فشارخون و دیابت ندارد

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو سمنان گفت: تبلیغات وسیعی که در خصوص مصرف انواع نمک دریا به عنوان نمک طبیعی و داشتن خواص درمانی و عدم تأثیر مصرف در بیماران دارای فشار خون بالا، بیماران قلبی، دیابتی و زنان باردار و خواص بسیار دیگر که توسط برخی افراد ناآگاه و سودجو مطرح می گردد کذب است.

ساسان عشریه در خصوص مصرف نمک غیرمجاز دریا هشدار داد و گفت: متأسفانه مدتی است که تبلیغات وسیع انواع نمک دریا به عنوان نمک طبیعی و داشتن خواص درمانی و عدم تأثیر مصرف در بیماران دارای فشار خون بالا، بیماران قلبی، دیابتی و زنان باردار و خواص بسیار دیگر توسط برخی افراد ناآگاه و سودجو مطرح می گردد که باز هم متأسفانه برخی از نا اگاهان جامعه تنها استفاده از این نوع نمک را به بیماران تجویز می نمایند.


وی افزود: در حالیکه عوارض جبران ناپذیر عدم وجودید کافی از یک سو ووجود فلزات سنگین وگچ، شن و ماسه از سوی دیگر، همراه با آلودگی های ناشی از ورود پسابهای صنعتی و خانگی به دریاها و دریاچه های آب شوراز جمله ذرات بسیار ریز پلاستیک و ....، تهدیدی جدی برای سلامت مردم جامعه خواهد بود. لذا از عموم هموطنان عزیز در خواست داریم از خرید ومصرف نمک غیر مجاز دریا به طور جد پرهیز کنند.