روش درست کردن آویز گلدان با مهره

استفاده از گیاهان روشی آسان برای آوردن زندگی به هر فضایی است. با درست کردن این آویزهای زیبا خانه‌تان را زیبا تر کنید.

چنانچه شما فضایی کوچک با سطحی محدود دارید و یا می‌خواهید گلدان‌های خود را بالا و دور از دسترس کودک نوپا و کنجکاو خود قرار دهید، آویزان کردن آن‌ها از سقف می‌تواند انتخاب خوبی باشد.


وسایل مورد نیاز:

• کنف طبیعی

• مهره‌های چوبی (15 عدد برای هر آویز گلدان)

• رنگ صنعتی

• قیچی



1. ابتدا 5 رشته‌ی حدوداً 19.5 متری از کنف ببرید. آن‌ها را بلندتر از اندازه‌ای که مایلید آویزتان باشد ببرید تا بتوانید در آخر آن‌ها را چیده و مرتب کنید.

2. هر 5 رشته‌ی کنف را از وسط تا کرده و سپس در وسط آن گره ای ایجاد کنید. این نقطه بالای آویز گلدان شما خواهد بود. می‌توانید برای ادامه کار و انجام مراحل بعد کنف را از دستگیره‌ی در آویزان کنید. اما می‌توانید روی یک سطح صاف نیز کار کنید.

3. از دو سوم طول کنف کار خود را آغاز کرده و 5 مهره را در هر جفت از کنف ها بیندازید.



4. درست زیر هر 5 مهره، کنف را گره بزنید.



5. این مرحله کمی پیچیده است. به همین دلیل است که کار کردن در حالت آویزان کمی آسان‌تر است. اکنون، قرار است شما با جفت کردن یک رشته کنف با رشته‌ای کنف دیگر از گره ی بعدی، جفت‌های جدیدی درست کنید. دوباره 5 مهره را از این جفت کنف های جدید عبور داده و کنف را درست زیر مهره‌ها گره بزنید. ما یک فاصله‌ی 7.5 سانتی متری بین هر ردیف از مهره‌ها قرار دادیم. اما بسته به اندازه‌ی گلدان شما، ممکن است نیاز باشد آن‌ها را نزدیک‌تر یا دورتر قرار دهید.


6. مرحله‌ی 5 را تکرار کنید. با متصل کردن یک رشته کنف از یک گره به رشته‌ای از گره ی کناری آن جفت‌های جدیدی بسازید. ممکن است خیلی گیج‌کننده به نظر برسد، اما واقعاً ساده است. خوشبختانه تصاویر روش کار را بهتر شرح می‌دهند.



7. در نهایت تمامی کنف ها را یک گره ی محکم بزنید و انتهای آن‌ها را چیده و مرتب نمایید.

می‌توانید در صورت تمایل مهره‌های خود را رنگ بزنید تا آویزهای متنوعی داشته باشید.