چیزهایی که در مورد استخوان هایتان نمی دانید

استخوان‌های شما برای تمام عمر کنارتان باید باشند. اما هورمون‌ها و دیگر عوامل می‌توانند قدرت آن‌ها را تهدید کنند. این حقایق کمک می‌کنند استخوان‌های خود را قوی نگه‌دارید.

استروژن کلید تراکم استخوان است



زنان بیشتر از مردان دچار پوکی استخوان می‌شوند و پس از یائسگی خطر با کاهش میزان استروژن افزایش می‌یابد. زمانی که زن سیکل قاعدگی نداشته یا استروژن کافی در بدن او تولید نشود نتیجه پوکی استخوان خواهد بود.


مشروبات الکلی برای استخوان بد هستند


انتخاب‌های زندگی مانند ورزش منظم و سیگار نکشیدن و حتی مصرف الکل نقش مهمی روی سلامت استخوان دارند. مصرف زیاد الکل مانع جذب مواد مغذی لازم برای استخوان‌ها می‌شود.


برای استخوان سالم چیزی بیش از کلسیم لازم است



به عنوان یک فرد بزرگ‌سال شما روزانه نیاز به 1000 میلی‌گرم کلسیم‌دارید تا استخوان‌های شما سالم بمانند. این عدد برای زنان بین 51 تا 70 سال 1200 میلی‌گرم خواهد بود. اما کلسیم تنها کافی نیست. شما روزانه نیاز به منیزیم، پروتئین و ویتامین D دارید. ویتامین D جذب کلسیم را 50 درصد زیاد می‌کند.


گوارش سالم برای سلامت استخوان

مشکلات گوارشی خطر ضعف استخوان را زیاد می‌کند. از جمله مشکلاتی مانند بیماری التهاب روده.


گلبولهای قرمز در مغز استخوان ساخته می‌شوند



گلبولهای قرمز برای همیشه در خون نمی مانند و باید مرتباً جایگزین شوند، این سلول‌های جدید در مغز استخوان ساخته می‌شوند. این ناحیه در مرکز استخوان یک بافت اسفنجی است که میلیون‌ها سلول خونی جدید و بالغ روزانه می‌سازد تا نیاز بدن به اکسیژن و انرژی تأمین شود.