۵ گام برای یک اسموتی سالم

اسموتی راهی ساده و لذیذ برای دریافت فواید بیشتر از مواد خوراکی است. شما با کمک اسموتی می‌توانید مواد غذایی مفیدی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

شیرین‌کننده‌های افزودنی را محدود کنید

بهتر است برای شیرین کردن اسموتی خود تا حد ممکن فقط از میوه‌ها کمک بگیرید. استفاده از یک پیمانه میوه‌ی تازه برای اسموتی خود را امتحان کنید. می‌توانید در آن موز، انبه، نارگیل یا تکه‌های پرتقال بریزید. اما از آب میوه‌ها استفاده نکنید زیرا کالری و قند بیشتری دارند. برای کنترل قند افزوده می‌توانید از شیر و ماست ساده و بدون افزودنی استفاده کنید.


کمی سبزیجات اضافه کنید

برای دریافت ویتامین و مواد معدنی بیشتر سعی کنید مقداری سبزیجات به نوشیدنی خود بیفزایید. می‌توانید هویج، چغندر یا کدوتنبل به آن بیفزایید. کرفس و خیار نیز مناسب‌اند اما مانند سبزیجات رنگ دار دیگر خواص غذایی ندارند.


پروتئین بیفزایید

افزودن حداقل یک ماده‌ی دارای پروتئین باعث می‌شود اسموتی شما سیرکننده شود، چیزی که برای یک صبحانه‌ی کامل اهمیت زیادی دارد. انتخاب‌های مناسب برای شما شیرکم چرب یا یک درصد چربی، ماست کم چرب یا شیرسویا است.


مراقب افزودنی‌ها باشید

شما می‌توانید با افزودن کره‌ی آجیلی، آواکادو تخم کتان یا پودر کاکائو یا دیگر مواد سالم خاصیت غذایی اسموتی خود را بیشتر کنید. اما دقت کنید شما به کالری نیز می‌افزایید، پس باید مراقب مقدار مصرفی خود باشید تا زیاده‌روی نکنید.


کالری را حساب کنید

با کمک ریاضی کالری اسموتی خود را حساب کنید تا از حد مناسب بالاتر نرود، خصوصاً اگر قصد کاهش وزن دارید. اگر اسموتی را به عنوان صبحانه می‌خورید حدود ۴۰۰ کالری مقداری منطقی است اما برای میان وعده باید حدود ۲۰۰ کالری باشد.