درمان های طبیعی برای پوست های حساس

برخی از بهترین درمان‌های پوستی را می‌توانید در آشپزخانه‌ی خود پیدا کید. خواندن این مقاله را ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه مشکلات پوستی را می‌توان تسکین داد.

بابونه


بابونه مصارف متعددی دارد از رایحه درمانی گرفته تا مراقبت‌های پوستی. بابونه برای تسکین بریدگی، سوختگی و خراش‌های پوستی مفید است و به عنوان یک ضماد برای زخم‌ها استفاده می‌شود. همچنین جوش‌ها، اگزما و دیگر مشکلات پوستی را رفع می‌کند. شما می‌توانید از کمپرس گرم چای کیسه‌ای بابونه استفاده کرده و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را روی محل آسیب‌دیده قرار دهید و یا از عصاره‌ی روغنی بابونه در آب وان خود استفاده کنید.


گیاه گندمک



گندمک دارای خواص نرم‌کنندگی است و می‌تواند برای درمان حساسیت‌های پوستی استفاده شود. می‌توان آن را ماند ضماد روی محل گذاشت و برای خارش، اگزما، پسورپازیس، خراش‌های پوستی و زخم‌ها استفاده کرد. شما می‌توانید دم کرده‌ای از گیاه گندمک تهیه‌کرده و به آب وان خود اضافه کنید تا مشکلات ناشی از خشکی پوست و نیش حشرات تسکین یابد. همچنین به علت خواص ضد التهابی هرگونه درد مفاصل را نیز می‌تواند تسکین دهد.


گیاه قاصدک



قاصدک گیاهی ادرارآور و مقوی برای گوارش، مشکلات کبد، تمیز کردن دستگاه گوارشی است و خواص بسیار دیگری نیز دارد، مانند درمان جوش، اگزما و کهیر. یک دم کرده‌ای از چای قاصدک تهیه‌کرده و آن را به آب وان خود اضافه کنید.


اسطوخودوس



اسطوخودوس دارای خواص ضدباکتری، ضدالتهابی و ضدقارچی است که فواید بسیاری دارد، از درمان حالات روحی بد گرفته تا تسکین استرس. این گیاه را می‌توان در آب وان برای آرامش ذهن و بدن استفاده کرد. همچنین برای اگزما، پسورپازیس و دیگر مشکلات پوستی مفید است. چند قطره از آن را به آب وان خود اضافه کنید.


جو



ترکیباتی در جو وجود دارد که دارای خواص ضدالتهابی هستند و به کاهش خشکی پوست کمک می‌کنند. جو ماده‌ای اصلی در ماسک های امروزی است. مقداری جو را در یک کیسه‌ی پارچه‌ای قرار داده و آن را داخل وان حمام بگذارید. می‌توانید با نم‌دار کردن دوباره‌ی کیسه و قرار دادن آن روی محل آسیب‌دیده دوباره از آن استفاده کنید.