اگر تمام روز را می نشینید این مقاله را بخوانید

اگر شغل شما طوری است که باید بیشتر وقت را بنشینید بدانید با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

اگر شغل شما طوری است که باید بیشتر وقت را بنشینید، چه در اداره و چه خانه، بدانید با مشکل مواجه خواهید شد. هر یک ساعتی که نشسته‌اید خطر بیماری‌های قلبی ۱۴ درصد زیاد می‌شود. نشستن به اندازه‌ی سیگار برای شما مضر است . اگر این کار برای زمانی طولانی ادامه داشته باشد می‌تواند باعث بیماری‌های قلبی شدید شود.



در گذشته تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که چگونه یک زندگی نشسته برای سلامت مضر است و خطر مرگ بر اثر هرگونه بیماری را زیاد می‌کند. نشستن می‌تواند باعث چاقی شود و چاقی از مهم‌ترین عوامل برای سرطان است. نشستن می‌تواند خطر بیماری کبد چرب را افزایش دهد که در نهایت ممکن است منجر به از کار افتادن کبد و مرگ شود.

نشستن خصوصاً برای زنان بالای سی سال بسیار بد است زیرا می‌تواند خطر مشکلات قلبی را زیاد کند. نشستن طولانی اصلی‌ترین علت مشکلات قلبی در زنان است.



نکته‌ی قابل‌توجه دیگر این است که ورزش روزانه شاید نتواند تأثیرات مضر نشستن طولانی را کاملاً از بین ببرد. زمانی که شما برای مدتی طولانی می‌نشینید تغییرات آنزیمی زیادی در ماهیچه‌ها ایجاد می‌شود که می‌تواند در نهایت باعث افزایش قند خون شود. از آنجایی که این فرایند در طی زمانی طولانی رخ می‌دهد ورزش نمی‌تواند کمک زیادی کند. اما خبر خوب این است که بلند شدن هر یک ساعت یک‌بار، حتی اگر برای رفتن به دست‌شویی بلند شوید، تا حدی خطر را کاهش می‌دهد. به همین دلیل برخی از میزهای ایستاده استفاده می‌کنند.