نوار گل

در این مطلب روش تهیه غذایی سبک و متفاوت را پیشنهاد داده‌ایم.

مواد لازم برای لایه میانی:

۱ عدد سینه مرغ بدون استخوان
۲ عدد پیاز متوسط
۲ حبه سیر
۲ ق س جعفری ساتوری شده
۳ ق س پنیر پیتزا رنده شده
به میزان لازم نمک و فلفل


مواد لازم برای خمیر:

۱ پیمانه آرد
۱ ق چ نمک
۱ ق چ خمیرمایه فوری
مقداری آب گرم به میزانی که آرد خمیر شود


مواد لازم برای رومال کردن:

۱ عدد زرده تخم مرغ
۲ ق م زعفران
۱ ق س شیر
به میزان لازم کنجد

طرز تهیه:

۱. ابتدا سینه مرغ را همراه با پیاز و سیر داخل مخلوط‌کن یا غذا ساز بریزید تا خمیر یکدستی حاصل شود. مخلوط مرغ را با جعفری، پنیر پیتزا، مقداری نمک و فلفل خوب مخلوط کرده ورز دهید. حالا در ظرف را بگذارید و آن را در یخچال قرار دهید تا مواد کمی سفت شده و آماده شود.

۲. آرد را با نمک و خمیرمایه فوری مخلوط‌کنید. حالا کم‌کم آب گرم را تا جایی به آرد اضافه کنید تا خمیر به دست نچسبد. روی سطح کار مقداری آرد پاشیده و خمیر را روی آن با وردنه خوب باز کنید. حالا به کمک چاقو نوارهایی به عرض یک سانت برش بزنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و سینی فر را با مقداری روغن خوب چرب کنید.

۳. اندازه یک نارنگی از خمیر مرغ بردارید و آن را گرد کنید. حالا دور آن نوارهای خمیری بپیچید و سپس داخل سینی فر بگذارید. هر تعداد که می‌شود به همین شکل آماده کنید. در انتها یک عدد زرده تخم‌مرغ را با شیر و کمی زعفران در یک کاسه کوچک خوب مخلوط‌کنید، سپس بقچه ها را رو مال کنید. کمی کنجد هم روی آنها بریزید.

۴. سینی را داخل فر بگذارید. دمای آن را به ۲۰۰ درجه سانتیگراد افزایش داده و ۴۵ دقیقه صبر کنید تا بقچه‌ها حاضر شوند. در انتها ۵ دقیقه گریل را روشن کنید تا روی بقچه‌ها هم کمی طلایی شود.