۷ راه برای سالم نگه داشتن قلب

حداقل هفت گزینه در سبک زندگی شما وجود دارد که می‌تواند روی مشکلات قلبی به شدن اثرگذار باشد. در زیر لیستی از تغییرات ممکن که به سلامت قلب کمک می‌کنند آورده شده است.

رژیم غذایی و وزنتان را کنترل کنید



یک رژیم غذایی نامناسب به چاقی منجر می‌شود و چاقی می‌تواند به قلب و دستگاه عروقی آسیب وارد کند، خصوصاً اگر اضافه‌وزن شما با زندگی نشسته و عدم تحرک همراه باشد.


ورزش کنید



یک زندگی نشسته و بدون تحرک برای تمامی دستگاه قلبی عروقی بدن مضر است و می‌تواند منجر به مشکلاتی در سوخت‌وساز شود، مانند کلسترول و قند خون بالا. ورزش کافی یکی از بهترین راه‌ها است که می‌تواند در سلامت قلب به شما کمک کند.


سیگار نکشید



در بین تمام کارهایی که می‌توانند به قلب شما آسیب وارد کنند سیگار از همه بدتر است. اگر سیگار می‌کشید ده‌ها سال بیماری قلبی خود را جلوتر انداخته‌اید. اگر با سیگار دچار مشکلات قلبی زودرس نشوید مسلماً از یکی دیگر از عوارض سیگار آسیب خواهید دید: سرطان، بیماری‌های ریه، پیری زودرس و دیگر مشکلات پوستی و چین‌وچروک‌های زود هنگام.


کنترل سطح کلسترول


چربی‌های خون، کلسترول و تری گلیسیرید، شاخص‌های مهمی در بیماری‌های قلبی هستند. باید تمرکز خود را روی بالا بردن کلسترول خوب خون، رژیم غذایی مناسب برای کلسترول و پایین آوردن کلسترول بد بگذارید.


کنترل فشارخون



فشارخون بالا به‌شدت رایج است و به‌سختی درمان می‌شود. متأسفانه فشارخون درمان‌نشده می‌تواند منجر به حملات قلبی و سکته‌ی مغزی شود.


مدیریت استرس



استرس‌های روحی و مشکلات زندگی ارتباط نزدیکی با بیماری‌های قلبی دارند. ازآنجایی‌که استرس در زندگی امروزه تقریباً اجتناب‌ناپذیر است برای پیشگیری از عوارض و مشکلات ناشی از آن بهتر است به سراغ راه‌هایی برای مدیریت استرس خود بروید.


کنترل قند خون



مقاومت انسولین – که می‌تواند به شکل دیابت یا سندروم متابولیک ظاهر شود – منجر به قند خون بالا خواهد شد. مشکلات ناشی از سندروم متابولیک تا حد زیادی خطر ناشی از بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند.