ترفندهای آرایشی برای پوشاندن کک و مک ها

آیا می‌دانید اگر در صورتتان کک‌ومک دارید روش مناسب آرایش برای شما چگونه است؟ به خواندن این مقاله ادامه دهید.

صورت



بزرگ‌ترین اشتباه در رابطه با صورت‌های دارای کک‌ومک استفاده از پودرهای پایه‌ای در آرایش است، زمانی که سعی می‌کنید رنگ کرم را با رنگ کک‌ومک‌های صورت هماهنگ کنید. مشکل اینجاست که اگر از کرم‌های رنگ روشن استفاده کنید کک‌ومک‌ها خاکستری به نظر می‌رسند و اگر کرم تیره‌رنگ استفاده کنید صورتتان به‌طور غیرطبیعی تیره به نظر می‌رسد. کار خود را با کرم‌های پوشاننده شروع کنید و آن‌ها را روی لکه‌های صورت بزنید اما تلاش نکنید کک‌ومک‌ها را با آن مخفی کنید.

برای پایه سازی از رنگی استفاده کنید که بین تن رنگی صورت و رنگ کک‌ومک‌هاست. از کرم‌های غلیظ یا کرم‌های مایع استفاده کنید تا کک‌ومک‌ها از بین آن برق نزنند. با این روش هنوز هم کک‌ومک‌ها دیده می‌شوند اما خیلی کمرنگ شده و صورتتان هنوز هم طبیعی به نظر می‌رسد. همچنین دقت کنید کک‌ومک‌ها در مقابل نور خورشید تیره می‌شوند، بنابراین حتماً از ضدآفتاب استفاده کنید. مرطوب کردن صورت با کرم‌های دارای spf نیز خوب است. در ضمن توجه داشته باشید که از پودرهایی که در ترکیبات خود مواد معدنی دارند استفاده نکنید.


گونه



اگر صورت شما کک‌ومک دارد برنز کننده‌های دارای تن رنگی سرد برای شما مناسب‌اند. کمی برنز کننده‌ی رنگ روشن در اطراف استخوان گونه به‌صورت شما حالت می‌دهد اما کک‌ومک‌ها را پررنگ نمی‌کند. شما می‌توانید از پودر یا کرم نیز استفاده کنید اما باید در استفاده از آن‌ها دقت بیشتری داشته باشید. یک برس کرکی بزرگ را در پودر برنز کننده فروببرید، به آن ضربه‌ی آرامی وارد کنید تا پودر اضافی‌اش بریزد. با این برس یک یا دو خط زیر استخوان گونه بکشید. با این کار صورت براق‌شده و کک‌ومک‌ها کمتر به چشم می‌آیند.

همچنین می‌توانید روی گونه‌های خود از تن رنگ قرمز استفاده کنید و هاله‌ای از رنگ هلویی به آن بدهید. با استفاده از یک برس بزرگ مقداری کمی رنگ صورتی روی گونه‌های خود اضافه کنید.


لب‌ها


رژلب شما چیزی است که در نگاه اول ظاهر و آرایشتان از آن ارزیابی می‌شود. اگر اطراف لب‌های خود کک‌ومک دارید سعی کنید آن را با یک خط لب بپوشانید. یک خط لب قرمز یا صورتی برای این کار مناسب است. لب‌های خود را با یک مرطوب‌کننده بپوشانید و روی آن را با خط لب پرکنید. سپس روی آن‌ها از یک رژلب صورتی تیره یا قرمز استفاده کنید.


چشم‌ها


روی پلک‌های خود از یک سایه با رنگ طبیعی استفاده کنید. باید توجه بیشتر روی مژه‌های شما جلب شود بنابراین زیاد روی پلک‌هایتان کار نکنید. حالا از یک مداد استفاده کرده و خط صافی بین مژه‌های بالایی خود بکشید و آن را باحالتی مانند چشم‌های گربه پایان دهید. حالا از یک خط چشم مایع سیاه استفاده کنید و دوباره روی همان خط بکشید. مژه‌های پایین می‌توانند به همان شکل عادی خود بمانند و یا با مداد چشم ‌سیاه‌رنگ یک خط بکشید. استفاده از ریمل روی مژه‌ها باعث می‌شود بهتر به نظر برسند. شما می‌توانید به‌جای مداد سیاه از رنگ آبی، بنفش یا قهوه‌ای استفاده کنید.

همچنین می‌توانید به چشم‌هایتان تن دودی بدهید. با مداد قهوه‌ای بین مژه‌های بالا و پایین خط بکشید و با انگشت حلقه آن را پخش‌کنید.