باورهای درست و نادرست از شل شدن پوست

برای بیشتر ما گونه‌های آویزان و پوست شل دلیل بزرگی برای ناراحتی است. در این مقاله باورهای درست و نادرستی درباره‌ی شل شدن پوست و راه‌های متوقف شدن آن آورده شده است.

دویدن باعث شل شدن پوست می‌شود


غلط: شل شدن پوست بنابر دو علت است: از دست دادن کلاژن که انعطاف‌پذیری پوست را به آن می‌دهد و کاهش چربی صورت که نبود آن باعث افتادن پوست می‌شود. البته ساعات طولانی ورزش برابر با دریافت اشعه‌ی UV بیشتر است که به‌مرور سبب شکست کلاژن می‌شود. حتماً در زمان ورزش از ضد آفتاب استفاده کنید.


خوابیدن روی شکم باعث شل شدن پوست می‌شود


غلط: حالت خواب شما نمی‌تواند باعث آویزان شدن پوستتان شود بلکه ممکن است چروک‌های پوستی را ایجاد کند. علت آن کشیده شدن بالشت روی پوست ظریف صورت در خواب است. زمانی که جوان‌تر هستید این مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا پوست تازه و انعطاف‌پذیر است و به‌راحتی به حالت قبلی خود برمی‌گردد.. اما با زیادشدن سن پوست نیز قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و این خطوط ممکن است ایجاد شوند.


برای کاهش آویزان شدن پوست ورزش‌هایی وجود دارد


درست است، اما باید با دقت انتخاب شوند. این ورزش‌ها اندازه‌ی ماهیچه‌های صورت را افزایش می‌دهند که می‌تواند مقداری از آن پوست‌های شل را از بین ببرد. اما این ورزش‌ها گاه ممکن است خطوطی روی پوست بسازند. پس ورزش‌های صورت میزان پوست‌های شل شده را کم می‌کنند اما از سمت دیگر شاید خطوط و چروک‌های پوستی ایجاد شوند. بهتر است برای انجام آن‌ها از یک متخصص کمک بگیرید.


کاهش وزن می‌تواند باعث شل شدن پوست شود

درست است: زمانی که به وزن شما افزوده می‌شود پوست صورت شما همراه با وزن افزوده‌شده کشیده می‌شود، درست مانند سایر نقاط بدن. اما اگر وزنتان را کم کنید ممکن است متوجه ایجاد پف زیر چشم و شل شدن فک شوید. همزمان با افزایش سن پوست ما انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد و با لاغر شدن دیگر پوست مانند دوران جوانی به حالت اولیه‌ی خود برنمی‌گردد.


محصولاتی برای مبارزه با شل شدن پوست هستند

درست است، شما می‌توانید از بیرون میزان شل بودن پوست را کاهش دهید. محصولاتی مانند رتینول‌ها مفیدند زیرا تولید کلاژن را بهبود می‌بخشد. سرم های ویتامین C به بازیابی انعطاف‌پذیری پوست کمک می‌کند.