خوراکی هایی برای آنکه باهوش تر شویم

کدام خوراکی‌ها شما را باهوش‌تر می‌کنند؟ در حقیقت چیزهای زیادی وجود دارد که توانایی یادگیری، درک و قدرت حافظه‌ی شما را بالا می‌برد.

بلوبری


فلاونوئیدها، ذرات بهبوددهنده‌ی سلامت در گیاهان که به آن‌ها رنگ می‌دهند می‌توانند به تقویت حافظه، یادگیری و قدرت تفکر شما تأثیر مثبت بگذارند. بعلاوه این مواد فرآیندهای نزولی مربوط به سن در توانایی ذهنی و حافظه را کند می‌کند.


زیتون


خوردن مداوم زیتون به‌مرورزمان زوال مغز را کند می‌کند. علت آن چربی‌های اشباع‌نشده‌ی داخل زیتون است. این چربی‌های سالم در بیشتر سلول‌ها جمع شده و انتقال اکسیژن به مغز را بهبود می‌بخشد.


آجیل


آجیل‌ها منبع چربی اشباع‌نشده و ویتامین E هستند که هردو مغز را از بیماری‌های ناشی از افزایش سن مانند آلزایمر حفاظت می‌کنند. اما چگونه؟ آن‌ها ذرات ریزی که به سلول‌های مغز آسیب می‌رسانند، یعنی رادیکال‌های آزاد، را خرد می‌کنند.


ماهی


ماهی خواص بی‌نظیری دارد. یکی از آن‌ها این است که خوردن مداوم ماهی روی اندازه ( حجم ) مغز اثرگذار است. همچنین مصرف منظم این خوراکی فرآیند پیری مغز را کند می‌کند. در آخر، روغن‌های موجود در ماهی‌های چرب ( اسیدهای چرب امگا۳ ) می‌توانند قدرت حل مشکلات، تمرکز و حافظه در مغز را بهبود بخشند.


شکلات


شکلات تلخ می‌تواند جریان خون در مغز را زیاد کرده و قدرت فکر کردن و حالت روحی فرد را بهبود بخشد. فلاونول های شکلات ( فیتوکمیکال های طبیعی که در دانه‌ی کاکائو پیدا می‌شوند ) و کافئین این کار را انجام می‌دهند.


آواکادو


آواکادوها غنی از چربی‌های سالم هستند ( اسیدهای چرب امگا۳ ) که جریان خون در مغز را بهبود می‌بخشد. جریان خون بیشتر در مغز به معنای توانایی بیشتر آن است.


تخم‌مرغ


کولین ماده‌ی خوراکی مهمی برای شکل‌گیری و گسترش مرکز مغز است و این فرآیند در ۶ سال اول زندگی فرد اتفاق می‌افتد. یک عدد زرده‌ی تخم‌مرغ حدود ۲۰۰ میلی‌گرم کولین دارد که نیازهای کودک تا هشت‌سالگی را تقریباً تأمین می‌کند. مردان روزانه به ۵۵۰ میلی‌گرم کولین و زنان به ۴۲۵ میلی‌گرم از آن نیاز دارند.