در شستن صورت تان مراقب این اشتباهات باشید

شکی نیست که شستشوی صورت باعث افزایش جریان خون شده و پوست شما را براق‌تر کند، اما این میان ممکن است اشتباهاتی هم مرتکب شوید که در اینجا به پاره‌ای از آنها اشاره می‌کنیم.

اشتباهات بزرگ و کوچک در شستشوی صورت

اینکه برخی افراد دارای پوستی زیبا بدون چین و چروک و آکنه هستند به دلیل تفاوت در نحوه مراقبت از پوست صورتشان است.

_ گفتنی است، متخصصان برجسته پوستی از کشورهای مختلف دنیا به افراد توصیه می کنند برای شستشوی صورت با مواد شوینده ابتدا صورت را با آب مرطوب کنند و سپس ماده شوینده را به آن اضافه کنند.

_ استفاده از صابون ها و کرم های قدیمی پوست و زیبایی که در آستانه تاریخ انقضا قرار دارند می تواند مواد شیمیایی خطرناکی را وارد پوست صورت کند و در دراز مدت انواع مشکلات و بیماری های پوستی را ایجاد کند.

_ بدترین زمان برای شستشوی صورت با مواد شوینده صبح است زیرا باعث خشکی صورت در کل روز واثر گذاری بیشتر نور خورشید در ایجاد چین و چروک و کم آبی آن می شود.

_ پس از شستشوی صورت استفاده از حوله زبر اکیداً ممنوع است و بهترین کار اجازه دادن به پوست برای خشک شدن به طور طبیعی و اضافه کردن مرطوب کننده مناسب به آن است.

_ همیشه باید برای اضافه کردن کرم مرطوب کننده آن را از انتهای صورت به سمت بالا اضافه کرد تا باعث افتادگی عضلات صورت نشود.

_ و در انتها استفاده از کرم های ضد آفتاب برروی پوست توصیه اکید پزشکان برای داشتن پوستی جوان و زیبا به تمامی بانوان دوستدار زیبایی است.