طرز تهیه بروله موز و برنج

پودینگ برنج خیلی شکیل است و به همراه پره های پرتقال و سیب رنده شده بسیار لذیذ می شود. بروله (که به معنی سوخته است و اشاره به رویه برشته دسر دارد) را سرد با شکلات رنده شده و گردوهای خرد شده مخلوط نموده و سرو نمایید.

مقداری پودینگ برنج را برداشته, پوست پرتقال, ساقه زنجبیل و ورقه های موز به آن طعم داده و روی بروله موز و برنج را با شکر قهوه ای تزیین نمایید.

مواد لازم:

پودینگ برنج خامه ای : ۴۰۰ گرم
پوست رنده شده پرتقال : نصف
ساقه زنجبیل , ریز خرد شده : ۲ قطعه
شربت زنجبیل : ۲ قاشق چای خوری
کشمش : ۴۰ گرم
موز : ۲ عدد
آب لیمو : ۲ قاشق چای خوری
شکر قهوه ای خام : ۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

۱. پودینگ برنج را در یک کاسه خالی نموده و رنده پوست پرتقال , زنجبیل , شربت زنجبیل و کشمش را به آن اضافه نمایید و مخلوط نمایید .

۲. موزها را به صورت مورب ورقه نمایید , جهت جلوگیری از تغییر رنگ , آن ها را به آب لیمو آغشته نموده , خشک نموده و در دو ظرف نسوز مجزا بریزید .

۳. مخلوط برنج را با قاشق به شکل یک لایه روی موزها بریزید تا ظرف ها تقریبا پر شوند .

۴. روی برنج هر یک از ظرف ها , یک لایه شکر بپاشید .

۵. ظرف ها را درون فر گرم شده روی حرارت متوسط گریل قرار داده و حرارت دهید تا شکرها آب شوند , مراقب باشید تا شکرها نسوزند .

۶. ظرف ها را کنار بگذارید تا کمی سرد شوند و کارامل شکل بگیرد , سپس درون یخچال بگذارید تا خنک شده و آماده سرو شوند . با پشت قاشق روی بروله ها را صاف نمایید و آن ها را سرد سرو نمایید .

توصیه سرآشپز:

پودینگ برنج خیلی شکیل است و به همراه پره های پرتقال و سیب رنده شده بسیار لذیذ می شود . بروله ( که به معنی سوخته است و اشاره به رویه برشته دسر دارد ) را سرد با شکلات رنده شده و گردوهای خرد شده مخلوط نموده و سرو نمایید .