کیک خوشمزه با رویه شکلاتی سبز رنگ

این کیک خوشمزه در ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه آماده می شود. با این مقدار مواد می توانید ۹ قطعه براونی ۵ سانتی با رویه سبز تهیه کنید که برای پذیرایی از ۹ نفر مناسب می باشد.

این کیک خوشمزه در ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه آماده می شود. با این مقدار مواد می توانید ۹ قطعه براونی ۵ سانتی با رویه سبز تهیه کنید که برای پذیرایی از ۹ نفر مناسب می باشد. این شیرینی را تا ۳ روز می توانید در ظرف در بسته تازه نگه دارید.

مواد لازم

آرد گندم ۱ پیمانه

پودر کاکائو ½ پیمانه

نمک ۱ قاشق چایخوری

بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری

روغن نباتی ⅔ پیمانه

شکر ½ ۱ پیمانه

عصاره وانیل خالص ۲ قاشق چایخوری

تخم مرغ ۲ عدد

مواد لازم برای خامه کره ای سبز رنگ

کره ۱ پیمانه

پودر شکر شیرینی پزی ۲ پیمانه

نمک کمی

عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری

رنگ سبز خوراکی چند قطره

طرز تهیه:

۱.فر را در دمای ۱۷۶ درجه سانتیگراد گرم کنید. تابه شیرینی پزی را با فویل بپوشانید، بعد با کره کمی چرب کرده و کنار بگذارید.

۲.آرد گندم را درون کاسه ای متوسط با پودر کاکائو، بکینگ پودر و نمک با سرعت به هم بزنید و کنار بگذارید. در کاسه ای جدا با سایز متوسط، روغن، شکر، وانیل و تخم مرغ را با هم ترکیب کنید و مخلوط آرد را به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. سپس خمیر بدست آمده را به تابه شیرینی پزی انتقال دهید.

۳. ۳۰ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید تا جایی که براونی خودش را بگیرد و وقتی خلال دندانی درون کیک فرو می برید بدون اینکه مواد کیک به آن چسبیده باشد بیرون بیاید. بروانی را از فر خارج کنید و اجازه دهید کاملاً خنک شود.

۴. در حالی که کیک تان خنک می شود خامه کره ای را آماده کنید. خامه را به کره اضافه کنید و با میکسر حدود ۵ دقیقه به هم بزنید تا پف کرده و براق شود.

۵. پودر شکر را به همراه نمک اضافه و حدود ۵ دقیقه مخلوط کنید (به تدریج با سرعت بیشتر) تا وقتی شکر کاملاً با مواد آمیخته شود. در صورت نیاز میکسر را یکی دو بار خاموش کنید و دور کاسه را بگیرید تا مواد دور کاسه هم مخلوط شود.

۶. حالا وانیل را اضافه کنید و دوباره برای ۳ دقیقه به هم بزنید تا مخلوط تان براق شده و پف کند. وقتی خامه کره ای لطیف و ملایم به نظر رسید، زمان آن رسیده که رنگ را به خوردش دهید. رنگ خوراکی را با مواد بزنید تا تمام رویه خامه سبز رنگ شود و نقطه سفیدی در آن باقی نماند.

۷. برای پوشش سطح رویی، بروانی ها را از تابه خارج کنید و روی سطح تمیزی قرار دهید. لایه ای ضخیم از خامه کره ای را بر روی سرتاسر براونی های خود بکشید و با ترافل رنگی آنها را تزیین و به ۹ قسمت مربع شکل تقسیم کنید. سرو کنید و از آن لذت ببرید.