رژیم سخت نگیرید

وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا هرچیزی که به کاهش وزن مربوط است، ندارند.

چه نوع رژیمی بگیریم

محققان( Cornell Food and Brand Lab ) تحقیقی انجام دادند تا عادت‌های کوچکی که این دسته از افراد در زندگی‌ خود دارند و رفتارهایی که رعایت می‌کنند تا وزن کم کنند یا وزن ثابتی دارند را پیدا کنند. آن‌ها از شرکت کنندگان سوال‌هایی در مورد رژیم غذایی، ورزش و عادت‌های روزانه شان پرسیدند.

دکتر ( Brian Wansink ) از مدیران این تحقیق می‌گوید: می‌خواستیم ببینیم چه تفاوت عادتی و رفتاری بین این دو گروه از افراد است؛ کسانی که به شدت به رژیم و ورزش و کالری‌های مصرفی خود حساس‌اند و کسانی که به با فراغ بال و بدون حساسیت غذا می‌خورند و وزن مناسبی هم دارند.

برای انجام این تحقیق، محققان شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند، کسانی که رژیم سخت نمی‌گیرند و وزن مناسبی دارند و کسانی که برای داشتن وزن مناسب همیشه رژیم سخت می‌گیرند.


محققان متوجه شدند که گروه اول غذایی با کیفیت بهتر می‌خورند، غذای خود را در خانه درست می‌کنند و وقتی احساس سیری می‌کنند دست از غذا می‌کشند. همچنین اگر غذایی را زیاد بخورند، احساس گناه نمی‌کنند و از غذا خوردن بیشتر لذت می‌برند. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که بیشتر از اینکه به فکر کالری و مقدار غذا باشید، بیشتر به کیفیت غذا اهمیت دهید.


وزن مناسب

۳۵ درصد از کسانی که وزن مناسبی دارند، گفته‌اند که هر روز برای ناهار سالاد مصرف می‌کنند و ۶۵ درصد از آن‌ها گفته‌اند که هر روز برای شام سبزیجات می‌خورند و هفت درصد هم اذعان داشتند که گیاهخوارند.

با اینکه خوردن چیپس و شیرینی به عنوان میان وعده می‌تواند لذت بخش‌تر باشد ولی ۴۴ درصد از این افراد گفتند که از میوه و خشکبار به عنوان میان وعده استفاده می‌کنند.۴۲ درصد از این افراد گفتند که بین ۵ تا ۷ روز در هفته ورزش می‌کنند و ۷۴ درصد گفتند که اصلا رژیم نمی‌گیرند.

پس اگر می‌خواهید ورزن کم کنید، بهتر است عادت‌های این گروه را هم در نظر داشته باشید.