مینی پیراشکی کرم‌ دار؛ مخصوص اضافه وزن دارها

یک طیف خاصی از افراد هستند که یک جور خاصی عاشق پیراشکی اند. بوی پیراشکی که بهشان می خورد هوش از سرشان می رود. اما خوب مشکل همیشگی هنوز وجود دارد: چاقی! یکی از راه حل ها درست کردن پیراشکی در ابعاد کوچک است.

یک طیف خاصی از افراد هستند که یک جور خاصی عاشق پیراشکی اند. بوی پیراشکی که بهشان می خورد هوش از سرشان می رود. اما خوب مشکل همیشگی هنوز وجود دارد: چاقی! یکی از راه حل ها درست کردن پیراشکی در ابعاد کوچک است.

مواد لازم برای خمیر

۵۰۰ گرم آرد
۱ عدد تخم‌مرغ
۱ پیمانه شیر ولرم
۴ /۱ پیمانه روغن مایع
۲ /۱ ۱ ق س مایه‌خمیر فوری
۸ /۱ ق چ نمک
۲ /۱ پیمانه شکر
۴/۱ ق چ وانیل


مواد لازم برای کرم

۱ پیمانه شکر
۴/۳ پیمانه آرد
۲/۱ و ۱ پیمانه شیر
۲/۱ ق چ وانیل
۵۰ گرم کره

طرز تهیه:

۱. یک قاشق غذاخوری از شکر را با خمیرمایه و شیر ولرم در ظرف بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه در جای گرم قرار دهید تا عمل بیاید.

۲. در کاسه ای نمک، روغن، بقیه شکر، وانیل و تخم‌مرغ را بریزید و هم بزنید تا یکدست شوند. مخلوط شیر را اضافه کرده و مخلوط کنید. آرد را کم‌کم اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید. خمیر حاصل را نباید وزر دهید، زیرا بعد از پخت خشک می‌شود.

۳. خمیر را درون کاسه‌ای که کمی چرب کرده‌اید گذاشته و روی آن یک نایلون بکشید. یک پارچه هم روی آن بگذارید و سپس ظرف را در جای گرم مثل کابینت یا داخل فر خاموش به مدت یک ساعت قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

۴. سطح کار را کمی آرد بریزید. خمیر را روی آن قرار داده و با وردنه به قطر تقریبی ۳ میلی‌متر باز کنید. خمیر را قالب بزنید و خمیرهای اضافی را از دور قالب‌ها جمع کنید. روی خمیرهای قالب‌زده را با پارچه بپوشانید و ۲۰ دقیقه استراحت دهید.

۵. شکر و آرد را با هم مخلوط کنید. شیر را اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود، قابلمه را روی حرارت بگذارید و مرتب هم بزنید تا کمی غلیظ شود. وانیل و کره را اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا کرم غلیظی حاصل شود. قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا مواد خنک شوند.

۶. داخل یک قابلمه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. خمیر پیراشکی‌های قالب‌زده را بعد از استراحت دوم آهسته و ملایم داخل روغن داغ انداخته و سرخ کنید، سپس آنها را روی صافی بگذارید تا روغن اضافه‌شان گرفته شود.

۷. پس از سرد شدن، خمیرها را با چاقوی نوک تیز از پهلو برش بزنید و از کرم سرد شده یک قاشق داخلش قرار دهید.