۶ اشتباه رایج در تمیز کردن خانه

همه ما چه به طور دائم یا موقت با تمیز کردن خانه و وسایل آن درگیر هستیم. قصد همه ما تمیز کردن وسایل است ولی گاهی ممکن است علی رغم نیت خوب به خاطر عادت های غلط و روش های اشتباه به وسایل خود آسیب بزنیم.

همه ما چه به طور دائم یا موقت با تمیز کردن خانه و وسایل آن درگیر هستیم. قصد همه ما تمیز کردن وسایل است ولی گاهی ممکن است علی رغم نیت خوب به خاطر عادت های غلط و روش های اشتباه به وسایل خود آسیب بزنیم.

در این مطلب با ۶ روش تمیز کردن که به وسیله آنها نا آگاهانه به وسایل خود آسیب می زنیم، آشنا می شویم.


از سرکه برای تمیز کردن سطوح سنگ و گرانیت استفاده نکنید.
سرکه یکی از شوینده های خانگی پر استفاده است. از آن برای تمیز کردن بسیاری از سطوح استفاده می کنیم، اما باید مراقب باشید که استفاده از آن برای سطوح سنگی به آنها آسیب می زند. طبیعت اسیدی سرکه سطوح سنگ، گرانیت و … را از بین می برد.

هرگز سفید کننده را با آمونیاک و یا شوینده های حاوی آمونیاک ترکیب نکنید.
هرگز سفید کننده را با آمونیاک ترکیب نکنید. ترکیب سفید کننده با آمونیاک یا محصولات حاوی آمونیاک مانند برخی از شیشه شورها بسیار خطرناک است. از این ترکیب گازی متصعد می شود که ممکن است تنفس را به خطر بیندازد. اصولا هرگز سفید کننده را با چیزی غیر از آب ترکیب نکنید.


از لکه بر مخصوص لباس برای تمیز کردن لکه های روی فرش و موکت استفاده نکنید.

از لکه بر های لباس برای از بین بردن لکه های روی فرش یا موکت استفاده نکنید. زیرا پس مانده های این ماده مانند آهن ربایی کثیفی و گرد و خاک را به خود جذب می کند. به جای آن می توانید از اسپری ها و شوینده هایی که مخصصو پاک کردن لکه های فرش و موکت است استفاده کنید.


از دستمال خشک برای تمیز کردن وسایل چوبی استفاده نکنید.

مبلمان و وسایل چوبی را با دستمال خشک تمیز نکنید چرا که این کار تنها لایه گرد و خاک را از بین می برد و در عین حال ممکن است روی سطح چوب خراش ایجاد کند. برای تمیز کردن سطوح چوبی حتما شوینده مخصوص و پولیش روی دستمال اسپری کنید و یا از دستمال های مایکروفایبر استفاده کنید.


از سفید کننده برای تمیز کردن آثار زنگ زدگی استفاده نکنید.برای تمیز کردن آثار زنگ زدگی از سفید کننده استفاده نکنید. این کار بدتر لکه را ثابت می کند. برای این کار از محصولاتی که مخصوص از بین بردن آثار زنگ زدگی تولید شده اند استفاده کنید.

از مایع ظرفشویی برای شستن ماشین استفاده نکنید.
از مایع ظرفشویی برای شستشوی ماشین خود استفاده نکنید زیرا رنگ ماشین نسبت به ظروف آشپزخانه حساس تر و آسیب پذیر تر است. برای شستشوی ماشین آن را به کراواش ببرید یا از محصولات مخصوص آن استفاده کنید.