مرغ کنتاکی

مرغ سوخاری یا کنتاکی یکی از غذاهای پر طرفدار هست که بسیار خوشمزه میباشد و معمولا برای خوردن مرغ کنتاکی به فست فود ها میرویم و کلی هزینه میکنیم ولی میتونیم این غذای خوشمزه را در خانه با هزینه کمتر و سالم تر تهیه کنیم.

کی‌اف‌سی (در انگلیسی: KFC) مخفف کلمه Kentucky Fried Chicken (به معنای مرغ سوخاری کنتاکی)، نام یک رستوران زنجیره‌ای آمریکایی است که در سال ۱۹۵۲ توسط کلونل هارلند ساندرز در ایالت کنتاکی آمریکا آغاز به کار کرد و همینک در بیش از یکصد کشور جهان دارای بیش از سیزده هزار رستوران است. مرغ سوخاری غذای اصلی این رستوران‌ها را تشکیل می‌دهد. مرغ سوخاری یا کنتاکی یکی از غذاهای پر طرفدار هست که بسیار خوشمزه میباشد و معمولا برای خوردن مرغ کنتاکی به فست فود ها میرویم و کلی هزینه میکنیم ولی میتونیم این غذای خوشمزه را در خانه با هزینه کمتر و سالم تر تهیه کنیم.


مواد لازم (برای دو نفر):

مرغ ۲ تیکه ران مرغ
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۱ قاشق غذاخوری
آرد ۱ لیوان
پودر سوخاری ۲ لیوان
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا مرغ ها را در دو لیوان آب بریزید و به همراه یک پیاز و نمک و یک حبه سیر به مدت نیم ساعت آبپز کنید فقط مواظب باشید که زیاد مرغها پخته نشود و از هم وا برود.

حال تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و خوب با چنگال بهم بزنید و یک قاشق شیر را هم به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.و آرد را در ظرف تخت بریزید و پودر سوخاری را در طرف تخت دیگری بریزید و ادویه هایی که دوست دارید به آن اضافه کنید معمولا پودرسیر و فلفل بهتره برای طعم بهتر اضافه کنید.حال ابتدا مرغ ها را در آرد بخوابانید.



سپس در تخم مرغ بخوابانید.


و در آخر داخل پودر سوخاری به خوبی بغلتانید تا همه جای مرغ پودر سوخاری داشته باشد.


حال روغن در ماهیتابه بریزید و بگذارید تا داغ بشود بهتر است روغن به اندازه ای باشد که روی مرغها را بگیره و حرارت تقریبا زیاد باشه و مرغها را داخل روغن بگذارید و وقتی یک طرفش برشته شد به طرف دیگر برگردانید و اون طرف را هم برشته کنید و سپس از ماهیتابه بیرون بیاورید و روی دستمال بگذارید تا روغن اضافه آن گرفته شود.

حال مرغ کنتاکی شما آماده هست با هر چیزی دوست دارید تزئینش کنید و میل کنید.