چی بخوریم تا وزنمان کاهش یابد؟

برای کاهش وزن علاوه بر تمرینات ورزشی باید رژیم غذایی تان را هم اصلاح کنید. برای این کار ۵ ماده خوراکی زیر را به رژشم غذایی روزانه تان اضافه کنید.

تمرین منظم برای ساخت عضله و کاهش چربی راه مناسبی است، اما اگر واقعاً می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، رژیم غذایی نیز مهم است. البته کنترل رژیم غذایی به این معنی نیست که خود را از همه چیز محروم کنید. کافی است مواد غذایی درست را انتخاب کنید تا علاوه بر کم کالری بودن، نیازهای بدن شما را نیز تأمین کنند. اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید بهترین کار برای شروع، تجدید نظر در رژیم غذایی‌تان است. برای شروع این ۵ مورد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.



دارچین برای کاهش وزن

تحقیقات نشان داده‌ است که حتی مقدار بسیار کمی دارچین به تنظیم قند خون، کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. بنابراین در قهوه‌ی روزانه‌ی خود مقداری دارچین بپاشید تا روند کاهش وزن شما اندکی افزایش یابد.


سیب برای کاهش وزن

سیب میوه‌ای سرشار از پکتین است. پکتین یک فیبر محلول است که به احساس رضایت و سیری منجر می‌شود. در میان‌ وعده‌های غذایی خود یک سیب میل کنید تا در هنگام وعده‌ی غذایی اصلی اشتهای کمتری برای خوردن غذا داشته باشید.



چای سبز برای کاهش وزن

نوشیدن چای سبز در طول روز راهی مناسب برای افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها است. علاوه بر این، چای سبز با تأمین آب بدن، شکل بدن شما را در حالت مطلوب نگه می‌دارد.



سیب زمینی برای کاهش وزن

سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات است، با این وجود دشمن شما نیست. یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ نشان داد که خوردن سیب زمینی بیش از هر غذای دیگری باعث سیری می‌شود. پوست سیب زمینی سرشار از فیبر است. نشاسته‌ی آن نیز کالری زیادی ندارد. بنابراین سیب زمینی می‌تواند بخشی از رژیم غذایی شما باشد. البته دقت کنید که پوست آن را حتماً میل کنید و از اضافه کردن چربی به آن خودداری کنید.



سوپ برای کاهش وزن

سوپ‌های حاوی سبزیجات یکی از انتخاب‌های افرادی است که سعی دارند، غذاهای سالم مصرف کنند. سوپ شما را سیر می‌کند، غذای نسبتاً مناسبی است و کالری کمی نیز دارد. به دنبال سوپ کم سدیم و بدون چربی باشید. می‌توانید یک ظرف بزرگ از این سوپ‌های سالم درست کرده و در طول هفته مصرف کنید.