این نکات آرایشی صورت تان را زیباتر می کند

اگر می خواهید آرایش زیبا و شیکی داشته باشید این نکات را فراموش نکنید.

برای زیباتر شدن همیشه میانبرهایی وجود دارد که توجه به آنها حسابی کمک تان خواهد کرد.


پایه مژه را رنگ‌دار کنید

قبل از کشیدن برس ریمل روی مژه‌ها، میله ریمل را روی پایه مژه‌های‌تان بمالید تا به اندازه کافی رنگ روی مژه‌های‌تان بنشیند. سپس این رنگ را با استفاده از برس ریمل، از پایین تا بالای مژه به خوبی بکشید.


رژ لب خانگی درست‌کنید

اگر می‌خواهید رنگ رژ و سایه‌تان یکسان باشد کمی از سایه شکسته را در یک قاشق بریزید و کمی وازلین به آن اضافه کنید تا سایه نرم شود. قاشق را روی حرارت فندک قرار دهید و اجازه دهید این دو ماده کامل مخلوط شود بعد آن را در یک شیشه‌ در‌دار بریزید و با استفاده از قلم‌مو از آن استفاده کنید. فراموش نکنید که تا حد امکان مواد روی لب‌تان را همراه غذا نخورید.


مژه‌های پایینی را فراموش نکنید

اگر در استفاده از ریمل برای مژه‌های پایینی هنوز تردید دارید باید بدانید که این مژه‌ها هم ریمل می‌خواهند؛ فقط اینکه برای ریمل آنها پس از در آوردن برس از محفظه با دستمال کاغذی ریمل اضافی را از روی برس ریمل پاک کنید. بعد با نوک برس به مژه‌های پایین به مقدار کم ریمل بمالید تا مژه‌ها حالت خشک و به هم چسبیده پیدا نکنند.


رژ لب را ضدعفونی کنید

اگر بر حسب اتفاق کسی جز خودتان از رژ لب‌تان استفاده کرد بهتر است آن را ضد عفونی کنید. برای این کار کافی است الکل را روی یک پد تمیز که پرز ندارد اسپری کنید سپس پد را روی سطح رژلب جامد بکشید تا اگر لایه‌ای از آلودگی روی آن وجود دارد، پاک شود.


این کرم‌ را رو به پایین بزنید

درست است که برای جلوگیری از چین و چروک باید کرم‌های مرطوب‌کننده را رو به بالا بزنید اما این در مورد کرم‌‌پودر صدق نمی‌کند. دقت کنید که به دلیل وجود موهای ریز روی صورت‌تان برای جذب بهتر و طبیعی‌تر کرم‌پودر و پنکیک باید آنها را رو به پایین بزنید.


غبغب را محو کنید

برای اینکه هرگز در عکس‌ها چانه‌ شما حالت دو تکه نداشته باشد و به اصطلاح غبغب خود را از بین ببرید، پودر برنزه را در امتداد قسمت پایینی چانه، درست جایی که حالت دو تکه ایجاد می‌شود، به کار ببرید و برای یک دست کردن آن، سایه ایجاد شده را محو کنید.


قرمزی چشم‌ها را برطرف کنید

اگر یک روز کاری خسته‌کننده داشتید و کل روز را پای لپ‌تاپ بودید شک نکنید که چشمان‌تان کمی قرمز خواهد شدو حالا اگر می‌خواهید با چشمان قرمز به ‌مهمانی بروید بهترین کار این است که از خط و سایه چشم آبی استفاده کنید. در این مواقع از سایه‌هایی که طیف قرمز در خود دارند نباید استفاده کرد.


با پف چشم‌ها خداحافظی کنید

اگر چشم‌های‌تان پف کرده است و می‌خواهید با آرایش این پف را پنهان کنید، قبل از هر نوع آرایشی، چشم‌های‌تان را کمپرس آب سرد کنید. نکته مهم استفاده از خط چشم باریک و البته سایه چشم بسیار کم است. در این صورت پف چشم کمتر مشخص می‌شود.