فیله مرغ و قارچ

این خوراک سریع برای زمانی پیشنهاد می‌شود که زمان زیاد برای پخت و پز ندارید و در عین حال دنبال یک غذای کامل هستید. به جای اینکه به فست فود بروید، فست فود را به خانه بیاورید!

یکی از سریع‌ترین راه‌حل‌ها برای تهیه یک غذای سالم و خوشمزه، استفاده از فیله و سینه مرغ است. نکته جذاب آن است که با استفاده از انواع ادویه، سبزیجات و طعم‌دهنده‌ها می‌توانید همین غذا را در مزه‌های مختلف تهیه کرده و در برنامه غذایی‌تان تنوع ایجاد کنید. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید از سینه مرغ استفاده کرده و مانند فیله آن را برش بزنید.

کمتر کسی را پیدا می کنید که با مرغ، قارچ و پنیر پیتزا مشکل داشته و این سه ماده غذایی خوشمزه را حداقل یک بار در برنامه غذایی خود نگنجانده باشد. این خوراک سریع برای زمانی پیشنهاد می‌شود که زمان زیاد برای پخت و پز ندارید و در عین حال دنبال یک غذای کامل هستید.به جای اینکه به فست فود بروید، فست فود را به خانه بیاورید!


مواد لازم برای ۴ نفر:

فیله مرغ: ۱۶ عدد
پیاز متوسط، ساطوری: یک عدد
قارچ ورقه‌ای:۲۰۰ گرم
روغن مایع: یک‌چهارم پیمانه
سیر، ساطوری: یک عدد
پنیر موتزارلا، رنده شده: ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم


روش تهیه:

۱. فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. فیله‌های مرغ را شسته، خشک کرده و از وسط چاک دهید. نصف روغن را در یک تابه داغ کرده و مرغ‌ها را در سه نوبت نمک و فلفل پاشیده و سرخ کنید. حدود پنج دقیقه مرغ‌ها را سرخ کنید تا رنگ آن عوض شود.

۲. در همین زمان و در یک تابه دیگر روی شعله متوسط بقیه روغن را داغ کرده و سیر، قارچ و پیاز را پنج دقیقه تفت دهید تا نرم شود، حالا نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.

۳. مرغ‌ها را در یک ظرف نسوز چیده و پنیر و مایه قارچ را روی آن ریخته و ۱۰ دقیقه در فر گریل کنید تا پنیر آب شود. می‌توانید با سالاد سزار و نان روگن این غذا را سرو کنید.