چگونه ضد آفتاب مناسب انتخاب کنید؟

کرم ضدآفتاب مینرال یا فیزیکال، ضدآفتابی است که از فیلترهای شیمیایی که جذب پوست می شوند در آن استفاده نشده بلکه از فیلترهایی مانند اکسید تیتانیوم و اکسید زینک استفاده شده است.

ضدآفتاب مینرال
کرم ضدآفتاب مینرال یا فیزیکال، ضدآفتابی است که از فیلترهای شیمیایی که جذب پوست می شوند در اآن استفاده نشده بلکه از فیلترهایی مانند اکسید تیتانیوم و اکسید زینک استفاده شده است. این فیلترها با انعکاس UV که به سطح پوست برخورد می کند، از آن محفظت می کند و اجازه ورود این اشعه را به پوست نمی دهد. این یک فرایند شیمیایی نیست بلکه فقط بصورت فیزیکی انعکاس نور از سطح فیلتر که بر روی پوست نشسته است را انجام میدهد. بنابراین هیچ واکنش شیمیایی اتفاق نمی افتد و برای خانمهای باردار و افرادی که پوست حساسی دارند و ممکن است به ضدآفتابهای شیمیایی واکنش بدهند، گزینه مناسبی است.

ضد آفتاب پوستهای چرب
پوستهای چرب حتما باید از ضدآفتابهای Oil Free استفاده کنند. در این نوع ضدآفتابها از پایه چربی برای ساخت کرم استفاده نشده است. اگر عادت دارید که در هنگام بیرون رفتن از منزل آرایش کنید و از کرم پودر استفاده کنید، بهترین گزینه استفاده از ضدآفتابهای کرم پودری است که هم ضدآفتاب هستند و هم کرم پودر. می توانید رنگ متناسب با نوع پوستتان را انتخاب کنید و به جای استفاده از دو کرم ضدآفتاب و کرم پودر بطور مجزا، از یک کرم که هر دو کار را می کند استفاده نمایید.
اگر لک دارید: در صورت داشتن لکه هایی بر روی پوستتان، بهتر است از ضدآفتاب حاوی ضدلک استفاده کنید. ضدآفتابهای دوکاره از نظر اقتصادی نیز به صرف خریدار هستند.
محافظت کامل
ضدآفتاب شما حتما باید علامت UVA را داشته باشد تا مطمئن شوید از این طیف اشعه نیز محافظت می کند.