کیش پانسیتای و اسفناج

کیش‌، نوعی غذای فرانسوی است که پنیر، گوشت‌ و اسفناج‌ در لایه‌ای از خمیر ماکارونی‌ پیچیده‌ و طبخ‌ می شوند و یک خوراک خوشمزه کیک‌مانند درست می کنند. در این مطلب، کیشِ اسفناج با ژامبون گوشت را برایتان آموزش داده ایم که بسیار خوشمزه است. با ما همراه باشید.

کیش‌، نوعی غذای فرانسوی است که پنیر، گوشت‌ و اسفناج‌ در لایه‌ای از خمیر ماکارونی‌ پیچیده‌ و طبخ‌ می شوند و یک خوراک خوشمزه کیک‌مانند درست می کنند. در این مطلب، کیشِ اسفناج با ژامبون گوشت را برایتان آموزش داده ایم که بسیار خوشمزه است. با ما همراه باشید.


تعداد: ۱۰ نفر
زمان تهیه: یک ساعت
زمان پخت: یک ساعت و ۳۰ دقیقه
زمان استراحت: ۴۰ دقیقه


مواد لازم

خمیر ماکارونی*
۲۲۵ گرم ژامبون گوشت
دو عدد پیاز درشت خلالی
نصف قاشق چایخوری پودر آویشن
نصف پیمانه گوجه‌فرنگی خشک و خرد شده
۴ پیمانه برگ اسفناج ریز
۲۲۵ گرم پنیر رنده شده
۶ عدد تخم‌مرغ
دو پیمانه ماست یونانی کم‌چرب
یک پیمانه شیر
نصف قاشق چایخوری نمک
¼ قاشق چایخوری پودر فلفل سفید
۱/۸ قاشق چایخوری پودر جوزهندی
ریحان تازه


طرز تهیه

۱. خمیر آماده را از یخچال بیرون بگذارید. فر را با دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید.

۲. در یک تابه بزرگ روی حرارت ملایم ژامبون ها را حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه تفت دهید تا طلایی شوند. آنها را دایم هم بزنید. با کف‌گیر سوراخ‌دار ژامبون ها را از تابه خارج و روی دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن آنها گرفته شوند.

۳. پیازها و آویشن را درون تابه بریزید و تفت دهید. آنها را حدود ۲۰ تا ۲۲ دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید. گوجه‌فرنگی خشک را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید. اسفناج را اضافه کنید و تفت دهید تا آب بیندازد. حدود یک تا دو دقیقه کافی است. سپس از روی حرارت بردارید و به مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود. سپس ژامبون و پنیر را اضافه کنید.

۴. برای تهیه کاستارد، در مخلوط‌کن، تخم‌مرغ ها، ماست، شیر، نمک، فلفل و جوزهندی را با یکدیگر مخلوط کنید. در دستگاه را بگذارید و تا زمانی هم بزنید که صاف و یکدست شوند.

۵. قالب کمربندی را با روغن چرب کنید. خمیر را درون آن قرار دهید. مخلوط پیاز را کف آن بریزید. سپس کاستارد را روی آن بریزید و به مدت یک ساعت و ۲۰ دقیقه تا یک ساعت و ۳۰ دقیقه آن را در فر قرار دهید تا پخته و سطح آن طلایی شود.

۶. پس از پخت، آن را از فر خارج کنید و ۴۰ دقیقه کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. سپس قالب را باز کنید و کیش را همانند پیتزا برش دهید و سرو کنید.

خمیر ماکارونی

مواد لازم

۲ پیمانه آرد کامل
یک قاشق چایخوری نمک
۸ قاشق غذاخوری کره آب شده
یک عدد تخم‌مرغ هم زده
¼ پیمانه آب سرد


طرز تهیه

۱. در یک کاسه دستگاه غذاساز، آرد و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید. کره را اضافه کنید و هم بزنید. تخم‌مرغ و آب را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. آنها را درون غذاساز بریزید و کلید پالس دستگاه را بزنید تا خمیر فرم گلوله‌گلوله به خود بگیرد. سپس آن را درون کیسه پلاستیکی بریزید و خمیر را ورز دهید تا فرم خمیری به خود بگیرد. سپس آن را به شکل دایره صاف درآورید. داخل کیسه پلاستیکی به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا سفت شود.

۲. خمیر را روی سصح صاف آردپاشی شده قرار دهید. آن را با وردنه باز کنید. برای اینکه خمیر در فر و در حال پختن پف نکند، آن را کف قالب فشار دهید