اسرار رژیم لاغری جدیدی به نام رژیم ۰.۱۹۵ ثانیه

وقتی که شما در تعطیلات به سر می برید با رژیم جدید ۰.۱۹۵ می توانید در برابر خوردن گوشت، کوکتل، سوسیس و انواع نانهای مورد علاقه تان مقاومت کنید...

وقتی که شما در تعطیلات به سر می برید با رژیم جدید ۰.۱۹۵ می توانید در برابر خوردن گوشت، کوکتل، سوسیس و انواع نانهای مورد علاقه تان مقاومت کنید.
برای گرفتن این رژیم کافی است فقط ۰.۱۹۵ ثانیه پیش از تصمیم گیری صبر کنید. بر اساس پزوهش جدید منتشر شده درPsychological Scienceپژوهشگران ۱۶۰ غذا را بر اساس ذائقه (طعم) ، سودمندی برای بدن و رضایتمندی کامل برای ۲۸ مرد و زن مورد ارزیابی قرار دادند.

به شرکت کنندگان به صورت رندوم توسط کامپیوتر ۲۸۰ جفت غذا مانند شکلات و هویج نشان داده وپرسیده شد که کدام یک را ترجیح می دهند؟با تجزیه و تحلیل، پژوهشگران دریافتند که خصلت بنیادی غذا مانند، ذائقه، ۱۹۵ میلی ثانیه سریع تر از ویژگی های انتزاعی چون صحت بخشی (healthfulness) انتخاب شد و ذائقه بسیار غریزی و شهودی است.

اما صحت بخشی یک غذا مسئله پیچیده ای است.چیزی است که ما یاد گرفته ایم و پروسه تصمیم گیری مان را به تعویق انداخته است. از میان شرک کنندگان کسانی بودند که با شتاب زدگی هویج را به جای شکلات انتخاب کردند. تفاوت تنها بر سر یک لحظه بی ملاحظه گی است.
بر این اساس پژوهشگران متصور شدند که این اتفاق ممکن است بر اساس خویشتن داری افراد باشد.خودتان را امتحان کنید. فقط چند ثانیه بیشتر سلامتی را در نظر بگیرید.