فقط ۵ پله تا استحکام زندگی زناشویی تان فاصله دارید

ما در اینجا روش‌هایی را برای این که همیشه زندگی رویایی داشته باشید و شاد زندگی کنید، آورده‌ایم.

هر رابطه احتیاج به توجه و مراقبت دارد. شما و همسرتان همدیگر را انتخاب کرده‌اید زیرا کنار هم خوش می‌گذرانید اما گاهی اختلافاتی بوجود می‌آید که می‌توان به سادگی و با رعایت نکاتی حل کرد.
ما در اینجا روش‌هایی را برای این که همیشه زندگی رویایی داشته باشید و شاد زندگی کنید، آورده‌ایم.

۱ - به خاطر بسپارید که چیزهای کوچک گاهی ارزش زیادی دارند
خریدن گل در روز تولد بسیار لذت بخش است اما زمانی که همسر من یک دسته گل برایم آورد، نه به خاطر روز تولد، نه سالگرد ازداج یا مناسبتی دیگر، تنها به این دلیل که می‌دانست من از رنگ‌شان لذت می‌برم، برایم لذت بخش‌تر بود و ارزش زیادی داشت. در این مواقع ما باید عکس العملی مثبت از خود نسبت به کاری که او برایمان انجام داده، نشان دهیم. برای مثال از او تشکر کنیم، یادداشتی محبت آمیز برایش بنویسیم. به او بگویید که چقدر از این رفتار او خوشنود می‌شویم و غیره. این کار باعث می‌شود تا او از این کار خود خوشنود و آن را تکرار کند.

۲ - زمانی که با هم هستید، تمام توجه خود را به او دهید
زمانی که در کنار همسرتان هستید، تلفن یا تبلت خود را زمین بگذارید. شما نمی‌توانید تا زمانی که در حال خواندن ایمیلی هستید، به چشم‌های او عاشقانه نگاه کنید.

۳ - مهربانانه بحث کنید
بحث در هر رابطه‌، طبیعی است. چیزی که در آن مهم است، نوع آن است. اگر احتیاج است تا درباره مطلبی با همسرتان بحث کنید، سعی کنید آرام باشید، به او گوش دهید، ناراحتی و دلخوری‌های او را بشنوید و سعی کنید آنها را بدون هیچ حالت تهاجمی برطرف کنید. سلاح خود را زمین بگذارید و با گوش‌هایی شنوا به سمت او بروید. این کار احتیاج به تمرین دارد اما هر دوی شما از این که با این روش با هم بحث می‌کنید، خشنود خواهید شد.

۴ - توافق را بیاموزید
رابطه‌ای ایده آل احتیاج به این دارد تا گاهی بر خلاف میلتان عمل کنید (یا حداقل کاری را که در اولویت‌تان نبوده است) از رستورانی که دوست نداشته‌اید گرفته تا مکان زندگی‌تان. هیچ فرمولی برای استفاده وجود ندارد. تنها شما باید بدانید که خوشحالی همسرتان به اندازه خوشحالی شما اهمیت دارد.

۵ - زندگی خودتان را داشته باشید
ما می‌خواهیم با یکدیگر شاد زندگی کنیم و یاد گرفته‌ایم که در زمان تنهایی نیز شاد باشیم. زوج‌های شاد سعی می‌کنند تا تعادلی در زندگی مستقل و مشترک خود بوجود آورند. گاهی تنها چیزی که ما می‌خواهیم بودن کنار همسرمان است در حالی که زمان‌هایی هست که تنهایی را ترجیح می‌دهیم. از آنجا که هر کدام از ما احساسات و شادی‌هایی خود را در زندگی‌داریم، می‌توانیم آن را با دیگران شریک کنیم. این که شما و همسرتان با هم زندگی می‌کنید به این معنی نیست که علایق، خواسته‌ها و احتیاجات یکسانی دارید. دور بودن از هم گاهی به شما این فرصت را می‌دهد تا به علایق فردی خود فکر کنید.