کیک موز و گردو

موز یکی از میوه های مغذی است که طرفداران زیادی دارد. چند وقت پیش در رستوران چشمم به کیک موزی افتاد که تصمیم گرفتم در اولین فرصت آن را در خانه تهیه کنم.

موز یکی از میوه های مغذی است که طرفداران زیادی دارد. چند وقت پیش در رستوران چشمم به کیک موزی افتاد که تصمیم گرفتم در اولین فرصت آن را در خانه تهیه کنم. این کیک که خیلی خوشمزه و مقوی است، گردو هم دارد.

مواد لازم:

* کره سرد - ۱۱۳گرم * شکر - یک پیمانه * تخم مرغ در دمای اتاق - ۲عدد بزرگ * موز رسیده و له شده - ۳عدد متوسط * ماست با دمای اتاق - یک چهارم پیمانه * وانیل - کمی * آرد - ۲پیمانه * بکینگ پودر - یک قاشق چای خوری * جوش شیرین - نصف قاشق چای خوری * پودر دارچین - ۲قاشق چای خوری * پودر زنجبیل - یک قاشق چای خوری * نمک - کمی * گردوی تفت داده و خرد شده - یک پیمانه

دستور تهیه:

* فر را روی ۱۷۰درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

* سینی مناسب را با کاغذ روغنی بپوشانید و کناره های آن را چرب کنید. * کره و شکر را با همزن برقی هم بزنید. * تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید.

* موز له شده، ماست و وانیل را با هم مخلوط کنید و در حالی که همزن روی دور پایین است، به آرامی مخلوط کره را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

* آرد، جوش شیرین، بکینگ پودر، دارچین، زنجبیل ونمک را با هم الک کنید. در حالی که همزن روی دور متوسط است، مخلوط آرد را در ۳قسمت اضافه کنید. مایه کیک را درون سینی بریزید و گردو را روی آن بپاشید.

* سینی را به مدت ۲۰دقیقه در فر قرار دهید تا کمی طلایی شود. * کناره های کیک پخته را از سینی جدا کنید و پس از خنک شدن برش بزنید.