استرس پوست را خشک می کند

پس از یک روز کاری پراسترس ممکن است وسوسه شویم که یک خوراکی ناسالم بخوریم اما اگر کمی تامل کنیم و به عواقب آن بیندیشیم انتخاب درستی خواهیم داشت.

پس از یک روز کاری پراسترس ممکن است وسوسه شویم که یک خوراکی ناسالم بخوریم اما اگر کمی تامل کنیم و به عواقب آن بیندیشیم انتخاب درستی خواهیم داشت.

به مرور زمان هر شکلات یا سیگاری که مصرف می کنید سلامت پوست و زیبایی ظاهرتان را از بین می برد. اما این فقط خوراکی های ناسالم نیست که سلامت پوست را تهدید می کند.

استرس هم در این زمینه نقش دارد. استرس باعث خشکی پوست می شود. در زمان استرس، بدن خون را از سمت پوست منحرف می کند تا عضله ها انرژی لازم را به دست آورند.

تاثیر استرس بر پوست صورت

* خط های ریز و پوست خشک: استرس، روغن های سالم پوستی را کاهش می دهد و باعث تبخیر آب آن می شود. به همین دلیل است که پوست افرادی که استرس دارند خشک است.

* موهای خاکستری بیشتر: محققان دریافته اند، میزان زیاد هورمون هایی که در پی استرس ایجاد می شود، می تواند باعث از بین رفتن نوعی سلول های رنگدانه شود که به موها رنگ می دهد.

* آکنه: ارتباط مستقیمی بین بروز آکنه و استرس وجود دارد.

پس اگر در دوره بزرگسالی هستید و دچار آکنه شده اید، به میزان استرس خود توجه کنید. استرس یک واکنش التهابی در بدن ایجاد می کند و منجر به انسداد منافذ و بروز آکنه می شود.

* از دست دادن شادابی پوست: علت آن کند شدن جریان خون و پمپاژ خون به عضله ها برای مقابله با استرس است که در پی آن پوست شادابی خود را از دست می دهد.

* پیری زودرس: استرس فرد را ۱۰ سال پیرتر می کند.

* پف زیر چشم: به علت استرس، فرد دچار پف زیر چشم می شود.

* افزایش اندازه فک: علت آن دندان قروچه است.

* افتادگی پوست: به علت استرس جریان خون کاهش می یابد و بدن دچار کمبود آب می شود. ویتامین ها، خون و رطوبت از پوست گرفته می شود.

* قرمزی: استرس یک عنصر کلیدی در بروز بیماری های التهابی پوست مانند «روزاسه» که با استرس شدت پیدا می کند، است. علاوه بر آن مشکلات ناشی از التهاب پوست شامل اگزما و پسوریازیس به طور مستقیم با استرس ارتباط دارد.