بوهایی که شادتان می‌کنند

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که استشمام بوهای مختلف روی نحوه رفتارهای انسان تاثیر مستقیمی دارد.

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که استشمام بوهای مختلف روی نحوه رفتارهای انسان تاثیر مستقیمی دارد. براساس تحقیقی که در یکی از دانشگاه‌های فرانسه انجام شد، به این نتیجه رسیدند که برای مثال استشمام بوی نان باعث می‌شود شما مهربان‌تر شوید. در واقع بوی نان انسان را نرم‌تر می‌کند.
زندگی مثبت: دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که استشمام بوهای مختلف روی نحوه رفتارهای انسان تاثیر مستقیمی دارد. براساس تحقیقی که در یکی از دانشگاه‌های فرانسه انجام شد، به این نتیجه رسیدند که برای مثال استشمام بوی نان باعث می‌شود شما مهربان‌تر شوید. در واقع بوی نان انسان را نرم‌تر می‌کند.

در یک تحقیق از ۸ زن و مرد خواسته شد تعدادی از آنها در مقابل یک فروشگاه لباس و عده‌ای دیگر در مقابل در یک نانوایی بایستد. بعد از آنها خواسته شد وانمود کنند در حال پیدا کردن چیزی در کیفشان هستند و چیزی را از کیفشان بیرون بیندازند مثل دسته کلید، کیف پول و... نتایج نشان داد ۷۰ درصد کسانی که از کنار مغازه نان‌فروشی رد می‌شدند، در مقابل شرکت‌کنندگان توقف و به آنها کمک می‌کردند، اما از بین کسانی که از کنار مغازه لباس‌فروشی رد می‌شدند، ۵۵ درصد برای کمک به شرکت‌کنندگان در این بررسی داوطلب می‌شدند.

استشمام این رایحه ها شادتان می‌کند

نعناع جادوی شادی

تحقیقات نشان می‌دهد استشمام بوی نعناع به‌خصوص برای ورزشکاران باعث ایجاد انگیزه و علاوه بر این، باعث بهبود خلق و خوی افراد می‌شود.

بوی قهوه از بین برنده استرس

دانشمندان کره جنوبی در یک تحقیق روی موش‌های آزمایشگاهی کشف کردند استشمام بوی قهوه باعث از بین رفتن استرس و اضطراب می‌شود. با بو کردن دانه‌های قهوه استرس را به حداقل برسانید تا شادمانی بیشتری را به سمت خودتان جذب کنید.

مرکبــات رایحه‌های شادی‌بخش

علاوه بر خواص بی‌شماری که مرکبات برای سلامت بدن دارد، استشمام بوی پرتقال و لیمو باعث افزایش انرژی و به دنبال آن شادی و نشاط می‌شود. از این ۲ رایحه شادی‌بخش غافل نشوید.