چسبندگی رحم

چسبندگی رحم و داخل لگن از مشکلات شایع در خانم هاست. چسبندگی رحم در سال هایی که قدرت باروری وجود دارد و به دلیل ریزش لایه داخل آن کمتر اتفاق می افتد.

چسبندگی رحم و داخل لگن از مشکلات شایع در خانم هاست. چسبندگی رحم در سال هایی که قدرت باروری وجود دارد و به دلیل ریزش لایه داخل آن کمتر اتفاق می افتد. اما گاهی به دلیل از بین رفتن مخاط جداره داخلی رحم، لایه ها حالت چسبندگی پیدا می کند. یکی از عواملی که باعث این حالت می شود، عفونت هاست. عفونت های شدید باعث از بین رفتن جداره آندومتر می شود. از دلایل دیگر چسبندگی رحم، کورتاژ خشن است که ممکن است به هر دلیلی انجام شود از جمله سقط جنین. در این شرایط جنین در داخل رحم از بین می رود و به دیواره آن می چسبد بنابراین با کورتاژ جنین مرده از رحم خارج می شود. جراحی هایی مانند آپاندیسیت ، کیست تخمدان، فیبروم رحمی، جراحی های لگنی سزارین نیز باعث چسبندگی لوله های رحمی می شود.

علایم چسبندگی رحم

این مشکل علامت خاصی ندارد. ممکن است در بیماران خون ریزی قاعدگی کم یا قطع شود یا قاعدگی دردناک، نازایی و سقط مکرر دیده شود.

پیش گیری

به طور مرتب حداقل یکی دو بار در سال به پزشک زنان مراجعه کنید تا اگر عفونت لگنی وجود داشت، درمان صورت گیرد. اگر ترشحات بدبو، سوزش و یا خارش دارید حتما به پزشک مراجعه کنید. در صورت ازدواج دیرهنگام از بارداری جلوگیری نکنید.