گرمای بالای ۳۷ درجه برای مردان خطرناک است

قرار گرفتن در معرض هوای بسیار گرم می تواند برای مردان مضر باشد.

دبیر انجمن ناباروری ایران قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرمای بالای ۳۷ درجه را موجب بروز عقیمی در مردان دانست و استفاده از پکیج را عاملی برای ایجاد اختلال در نطفه سازی مردان و بروز عقیمی درآنها عنوان کرد.

دکتر سید جلیل حسینی دبیرانجمن ناباروری ایران گفت: استفاده از پکیج تا زمانی که ماده سمی را وارد بدن نکند برای کلیه، مثانه، پروستات هیچ عارضه ای را در پی ندارد اما گاهی این ورود سموم رخ می دهد.
وی با بیان اینکه قرار گرفتن در معرض هوای بسیار گرم می تواند برای مردان مضر باشد افزود: اگر مردان در محیط های بسیار گرم مانند نانوایی مشغول به فعالیت باشند خطر عقیمی و بچه دار نشدن آن ها را تهدید می کند. قرار گرفتن مردان به مدت طولانی در معرض گرمای ۴۰ درجه پکیج نیز می تواند موجب بروز این عارضه شود.

حسینی با بیان اینکه زنان و مردان سهم برابری در میزان ناباروری دارند گفت: در زنان تخمک در داخل بدن و در دمای ۳۷ درجه به خوبی نگه داری می شود اما چون بیضه در خارج بدن مردان قرار دارد بنابراین حفظ دمای آن (زیر۳۷) بسیار حائز اهمیت است.

دبیر انجمن ناباروری ایران در پایان خاطر نشان کرد: حفظ دمای زیر ۳۷ درجه برای مردان در تمامی نقاط کشور حائز اهمیت است و به نوع وضعیت آب و هوای منطقه هیچ گونه ارتباطی ندارد.