۱۰ قابلیت جذاب گوگل

امکان ندارد صحبت از گوگل شود و از امکانات جذاب و ابزارهای کاربردی آن صحبتی به میان نیاید.

امکان ندارد صحبت از گوگل شود و از امکانات جذاب و ابزارهای کاربردی آن صحبتی به میان نیاید. این غول جست وجوگر اینترنتی دارای محصولات و ترفندهایی است که بدون نیاز به پرداخت هزینه ای، می توانید از آن ها استفاده کنید.در این مطلب با ۱۰ مورد از این ترفندها آشنا می شوید.

جست وجوی پروازهای ارزان قیمت

Google Flight Search یکی از آسان ترین سایت های بررسی قیمت پروازهاست. مبدا و مقصد خود را در نقشه مشخص و سپس تاریخ را تعیین کنید. وقتی تاریخ را مشخص می کنید، لازم است به قیمت ها در روز های مختلف توجه داشته باشید. گوگل نموداری از روز ها با ارزان ترین بلیت ها را روی نمودار مشخص می کند.سپس می توانید نتایج را با فیلتر کردن آن ها از طریق طول پرواز، شرکت هواپیمایی، قیمت، توقف ها و ... محدودتر کنید. به گزارش zoomit ،وقتی پرواز دلخواه خود را پیدا کردید، می توانید مستقیم به سایت شرکت هواپیمایی مراجعه کنید.

بازی آتاری

با استفاده از گوگل می توانید در هر زمان، نسخه کلاسیک بازی Atari Breakout را روی رایانه خودبازی کنید. به صفحه جست وجوی عکس در گوگل ( www.google.com/images )بروید و Atari Breakout را جست وجو کنید.

اطلاعات آماری

گوگل سایت های جست وجوی تخصصی نیز دارد. برای مثال، Google Public Data Explorer گنجینه کاملی از اطلاعات در سطح آمار و ارقام عمومی است.به صفحه Google Publice Data مراجعه و موضوعی را جست وجو کنید. جست وجوی خود را ساده مطرح کنید به عنوان مثال «نرخ بیکاری در ایالات متحده». گوگل نتایج خود را از دفتر آمار کار ایالات متحده نشان خواهد داد. حتی می توانید جست وجوی خود رااز طریق مواردی مانند جنسیت، سن و ایالت محدود کنید.

مترجم گوگل

آیا نیاز به ترجمه سریع یک لغت دارید؟ به صفحه جست وجوی گوگل بروید و عبارت(translate (word) to (language به معنای ترجمه کلمه به زبان مورد نظر را در نوار جست وجو، تایپ کنید. اگر در تلفظ یک لغت دچار مشکل شدید، Google Translation دارای یک آیکن بلندگوی کوچک است که به شما امکان می دهدتلفظ آن لغت را گوش دهید. برای ترجمه های طولانی تر، به Google Translate مراجعه کنید.

فرهنگ لغت گوگل

وقتی معنای یک کلمه را نمی دانید، به دنبال دیکشنری نباشید. define را همراه با کلمه موردنظر در نوار جست وجوی گوگل تایپ کنید. همچنین می توانید تلفظ کلمه و بخشی از مکالمه را در اختیار داشته باشید و برای اطلاعات بیشتر مانند ریشه کلمه، می توانید روی فلش خاکستری کلیک کنید.

مبدل واحد ها

در صفحه جست وجوی گوگل،می توانید تبدیل واحد موردنظر خود را جست وجو کنید. برای مثال عبارت «convert ۱۰km to mi» را به معنای تبدیل ۱۰ کیلومتر به مایل در صفحه جست وجوی گوگل تایپ کنید سپس بلافاصله به پاسخ خود خواهید رسید.

Google nGrams

Google nGrams یک ابزار جست وجوی عالی است و به شما امکان می دهد تعداد دفعاتی را که از یک یا چند کلمه در ۵ میلیون کتاب مابین سال های ۱۸۰۰ تا به امروز استفاده شده است، مشخص کنید. می توانید مشاهده کنید که چگونه کلمات در طول زمان مصطلح می شوند و یا کاربرد خود را از دست می دهند. می توانید ۲ یا چند کلمه را برای مقایسه که با ویرگول از هم جدا شده اند، یکجا قرار دهید. گوگل به شما این اجازه را می دهد که مدت زمان، زبان کتاب و این که کتاب شامل چه لغاتی است را تنظیم کنید.

Google Sky

اگر به نظر شما Google Earth خوب است، پس با دیدن Google Sky به وجد خواهید آمد. Google Sky به شما امکان می دهد آسمان را جست وجو کنید و عکس های ستاره ها، سیاره ها و کهکشان های گرفته شده توسط تلسکوپ ها، کاوشگرها و ماهواره ها را مشاهده کنید.این عکس ها شامل عکس های مایکروویو، مادون قرمز و همچنین نقشه تاریخی ستاره ها ست.

اطلاعات رژیم غذایی

کلمه «Compare» را به همراه ۲ ماده غذایی که می خواهید با هم مقایسه کنید ، در نوار جست وجوی گوگل تایپ کنید.

جست وجوی حرفه ای

الگوریتم های گوگل برای جست وجوهای اینترنتی و یافتن اطلاعات مورد نیازتان بسیار کاربردی و خوب است. البته ممکن است ناامید شوید زیرا نتایجی برای شما به نمایش درخواهد آمد که بیشترین بازدید را دارد و ممکن است این نتایج درست نباشد. می توانید جست وجوی خود را دقیق تر کنید. برای مثال اگر مایل نیستید که در جست وجویتان عبارتی به نمایش درآید، کافی است از نماد – پیش ازهر کلمه ای استفاده کنیدکه نمی خواهید نمایش داده شود. به عنوان مثال اگر کلمه مورد نظر شما برای جست وجو، نام یک حیوان است، اما نمی خواهید سایت هایی را که خرید و فروش حیوانات را انجام می دهند ، مشاهده کنید، باید عبارت«Animals –sales» را جست وجو کنید.