چطور به صورت مناسب از کار خود استعفا دهیم

برای اینکه بتوانید استعفا دهید نیاز به راه کارها و راه حل های فراوانی است که بتوانید موقعیت خود را حفظ کنید در این مقاله یاد می گیرید چطور به صورت مناسب از کار خود استعفا دهید.

استعفا دادن از کار، همانند خیلی از فعالیت های دیگر، نیازمند داشتن مهارت و زبردستی خاصی است که ارتباط بین کارمند و کارفرمای سابق را حفظ کرده و باعث از بین رفتن موقعیت های مناسب آینده برای طرفین نشود .

زمانی که شما به مدیر خود اعلام می‌کنید که در آینده بسیار نزدیک شرکت را ترک خواهید کرد، شما آداب کار حرفه‌ای را کاملاً زیر پا گذاشته‌اید. به جای اینکه رئیس خود را در مخمصه گیر بیندازید، شما باید به او فرصت کافی بدهید که برای جایگزین کردن فردی به جای شما برنامه‌ریزی کند. رفتار و آداب حرفه‌ای، خیلی می‌تواند در آینده برای شما مفید واقع شود.


دستورالعمل ها

۱. طبق سیاست شرکت خود، یک نامه استعفا آماده کنید. زمان دقیقی که می‌خواهید از شرکت جدا شوید که معمولاً حداقل یک ماه از زمان نامه باید فاصله داشته باشد را اعلام کنید. دلیل استعفای خود را اعلام کنید (همانند یک کار دیگر، و یا تصمیم به ماندن در خانه). قدردانی خود را از فرصتی که برای کار در این شرکت داشته‌اید، به کارفرمای خود اعلام کنید.

۲. اول، قبل از اینکه به هر کسی دیگری از تصمیم خود برای استعفا خبر دهید، مستقیماً به رئیس مستقیم خود مراجعه کنید. استعفای خود را به رئیستان اعلام کرده و نامه را به وی بدهید. او نامه را به قسمت مدیریت منابع انسانی ارجاع می‌دهد و یا از شما می‌خواهد که این کار را انجام دهید.

۳. تا آخرین روزی که بر روی کار توافق کرده‌اید، به کار خود با دقت ادامه دهید. همه مسئولیت‌های محوله را به طور کامل انجام دهید.

۴. از رئیس و همکاران خود به خاطر کمک و حمایتی که از شما انجام دادند تشکر کرده و اطمینان حاصل کنید که شماره تماس شما را، در صورتی که نیاز به شما داشته باشند، در اختیار آن‌ها قرار دهید.


wiki.۵۰۴۰.ir