۵ عامل که انگیزه تان را برای کاهش وزن بالا می برد

خیلی اوقات، تنها چیزی که برای موفقیت لازم است، این است که در اجرای برنامه‌تان با انگیزه بمانید. شما به چه روشی برای رژیم گرفتن انگیزه تان را حفظ می کنید؟

۵ عامل انگیزه دهنده برای یک رژیم موفق

خیلی اوقات، تنها چیزی که برای موفقیت لازم است، این است که در اجرای برنامه‌تان با انگیزه بمانید. شما به چه روشی برای رژیم گرفتن انگیزه تان را حفظ می کنید؟ و وقتی احساس کنید که دیگر نمی‌توانید ادامه دهید چه خواهید کرد؟
در مقایسه با دوستی که مدام به خودش پشتگرمی می‌دهد و دوست دیگری که طوری لباس می‌خرد که مطمئن شود هر چه می‌پوشد به اندامش می‌نشیند، می‌توانم بگویم که تقریبا انگیزه‌ام رو به کاهش است.
همین دغدغه باعث شده تا برای حفظ انگیزه‌ام در روز، کارهایی را انجام دهم. دوست دارید با این راه‌ها آشنا شوید؟

۱ - خودتان را وزن کنید
اولین کاری که هر صبح انجام می‌دهم، این است که خودم را وزن می‌کنم. هیچ چیز نسبت به اینکه از خودم دید مثبت داشته باشم، نمی‌تواند مرا بیشتر سرحال کند. این کار، مرا از پیشروی به سمت موفقیت یا شکست آگاه می‌کند.
همچنین دائما متوجه این موضوع خواهم بود که هنوز در حال تلاشم، بنابراین از فکر و خیال منفی هم به دور می‌مانم.

۲ - دفتر ثبت وقایع خورد و خوراک داشته باشید
من سرگذشت تلاش‌هایم برای رعایت رژیم غذایی و کاهش وزنم را در یک دفترچه‌ی آنلاین، نگهداری می‌کنم. شاید روزی به دیگران انگیزه بدهد. اهدافم، کشمکش‌هایم، تجربیاتم، نقل قول‌های انگیزشی، لیریک آهنگ‌ها یا پیام‌هایی که بنظرم کمک کننده هستند را در دفترچه‌ام می‌نویسم.
خواندن دفترچه‌ی ثبت وقایعم به من یادآوری می‌کند که هدفم چقدر مهم است و کمک می‌کند تا انگیزه‌ام را حفظ کنم.

۳ - ده فرمان رژیم غذایی را همراه خود داشته باشید
هیچوقت صبحانه را نادیده نگیر
حداقل ۴ لیوان بزرگ در روز آب بنوش تا از سلولیت در امان باشی
هیچوقت شکر نخور، فقط عسل!
هیچوقت نوشابه نخور
هیچوقت سیگار نکش
هر روز ۳۰ دقیقه ورزش کن
هر روز میوه بخور
قهوه نخور، مگر اینکه در شرایط خاصی باشی
همیشه نگرشی مثبت داشته باش
و هیچوقت اجازه نده به گرسنگی بیفتی

۴ - تصاویر انگیزشی بگیرید
من تصاویری انگیزشی هم گرفته‌ام و سراسر خانه آنها را چسبانده‌ام. هنوز تصویر لباس شنای مورد علاقه‌ام که باعث شد سبک زندگی سالمی را آغاز کنم، نگاه داشته‌ام. این تصویر را روی یخچال چسبانده‌ام تا هنگامی که به سمتش می‌روم به من اخطار دهد پرخوری مرا از اهدافم دور می‌کند.
همچنین تصویر آخرین عروسی‌ای که رفتم را هم دم دستم دارم. با آن لباس زیبایی که به تن کرده بودم، دیگر بازگشت آن ۷ کیلویی که کم کرده بودم، برایم مثل یک کابوس است!

۵ - در کلوب‌های لاغری ثبت نام کنید
هیچ چیز بیشتر از این انگیزه بخش نیست، که تجربیاتتان را، با مردم دیگری که نیاز دارند سبک زندگی‌شان را بهبود بخشند، به اشتراک بگزارید. رویدادهای ورزشی، رژیم‌های شخصی، تمرین‌های گروهی، سمینارهای سلامتی و غیره، همه به شما کمک می‌کنند تا ذهن و روحتان سالم بماند.
کمک به دیگران، به شما یادآوری خواهد کرد که برای رسیدن به هدفتان چقدر تلاش کرده‌اید. پس شما هم به من بگویید که چطور انگیزه‌تان را بالا نگاه می دارید؟ دیدگاه هایتان را با ما به اشتراگ بگذارید. یکی اینجا هست که واقعا به انرژی دو چندانی برای ادامه‌ی راهش نیاز دارد.