چگونه با کارمندی که ضعیف عمل می کند برخورد کنیم

مهارت‌های مدیریتی زمان مقابله با یک کارمندی که عملکرد ضعیفی دارد به خوبی تست می شود، اما چند نکته‌ی ساده می‌تواند به شما کمک کند تا با مهربانی و قاطعیت با وضعیت برخورد کنید.

اگر یک کارمند در مصاحبه خوب به نظر رسید، اما در اجرای کار ضعیف عمل کرد، به شما بستگی دارد که بخواهید به او کمک کنید تا در کارش پیشرفت کند، و یا اینکه وی را از شرکت بیرون کنید. بعلاوه اگر کارمندی که زمانی قوی بود شروع به پسرفت کرد، شما باید به وضعیت رسیدگی کنید تا او را تشویق به ادامه‌ی کارکرده و یا وی با عواقب آن مواجه سازید. از روش های زیر برای ترغیب و تشویق، و یا ترساندن کارمندان استفاده کنید.


دستورالعمل‌ها:

۱. از کارمند مورد سوال، در مورد وظایف کاری و انتظارات خاص خود از او سؤال کنید تا مطمئن شوید هیچ‌گونه ابهامی برای او وجود ندارد. سریعاً این گمان را نبرید که آن شخص کاملاً مسئول تمام عملکردهای ضعیف خود است.

۲. پیشنهاد دهید تا به او در زمینه‌ای که ضعف دارد، دوباره آموزش‌هایی داده شود. شخص ضعیف را با یک فرد خبره‌تر در یک گروه بگذارید تا به او فوت و فن کار را یاد داده و اشتباهات تکرار شده و یا سهوی را درست کند.

۳. اگر احساس می‌کنید که مشکلات عاطفی و یا مسئله‌ی مشابهی در خارج از محیط کار عامل اشتباهات اوست، در صورت امکان آن شخص را نزد روان‌پزشک شرکت ببرید.

۴. با آن کارمند نشسته و سعی کنید به او اطلاع دهید که کارایی او از سطح مورد انتظار شما پایین تر است. به او توضیح دهید هرگونه پشتیبانی را که فکر می‌کند در پیشرفتش به او کمک خواهد کرد به او خواهید داد. از او بپرسید آیا راهی به ذهنش می‌رسد تا بتوانید برای حل مشکلش به او کمک کنید.


نکات و هشدارها

اگر یک کارمند برای کار جواب نمی دهد، راهی بیابید تا به او کمک کنید موقعیتش را باوقار و بزرگی ترک کند. او را به واحد دیگری فرستاده و یا با گفتن کلماتی تشویق‌کننده، بسته‌ای جداکننده را به او پیشنهاد دهید.

اگر بعد از اینکه هرگونه اقدام ممکن برای کمک به او را انجام دادید، او در کارش پیشرفتی نداشت، باید سریعاً مراحل فسخ قرارداد را انجام دهید. اجازه ندهید همدردی شما را از داشتن یک تیم پربازده دور کند و یا تأثیر منفی بر روی توانایی شما برای مدیریت تیم داشته باشد.






wiki.۵۰۴۰.ir