تست «آی کیو» ستارگان سینما

در میان ستارگان ، این چهره ها ضریب هوشی بالای ۱۳۰ دارند . هر چند برخی از آنها در دانشگاه های معتبر درس نخوانده اند.

شاید فکر کنید بازیگری یکباره و با روی آوردن بخت و اقبال ممکن می شود و یا اینکه افرادی بی سواد صرفا به خاطر برخی خصوصیات مانند چهره و کاریزمای گویندگی وارد عرصه سینما و بازیگری می شوند. این در حالی است که بازیگرانی هستند که نه تنها از مدرسه اخراج نشده اند ، بلکه در دانشگاه های معتبر درس خوانده و از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند.

در میان ستارگان ، این چهره ها ضریب هوشی بالای ۱۳۰ دارند . هر چند برخی از آنها در دانشگاه های معتبر درس نخوانده اند.

«جیمز وود»

«وود» از بازیگران تئاتر ، سینما و تلویزیون است. ضریب هوشی او با ۱۸۴ حتی از «آلبرت انیشتین» (۱۶۰) بالاتر است. او از مهارت بالایی در جبر خطی برخوردار است و در دوران دبیرستان این واحد درسی را در دانشگاه کالیفرنیا گذرانده است. او پس از ورود به دانشگاه «ام آی تی» در رشته علوم سیاسی مشغول به تحصیل شد ولی با ورود به دنیای بازیگری از تحصیل کناره گرفت.



«کوئنتین تارانتینو»

«تارانتینو» با ضریب هوشی ۱۶۰ هیچگاه دانش آموز زرنگی نبود . او از نوجوانی در کلوب فیلمهای اجاره ای مشغول به کار شد و با تقویت نویسندگی به یکی از نویسندگان و کارگردانان بزرگ تبدیل شد.



«شارون استون»

«استون» اگر چه در نوجوانی زندگی محقرانه ای را پیش می برد ولی او با ضریب هوشی ۱۵۴ در ۱۵ سالگی به دانشگاه «ادینبورد» پنسیلوانیا پیوست و خلاقیت خود را در زمینه هنر نویسندگی نشان داد.



«استیو مارتین»

بازیگر سفید موی فیلمهای «پدر عروس» و «پلنگ صورتی»‌با ضریب هوشی ۱۴۲ مهارت بالایی در نمایشنامه نویسی دارد.



«مدونا»

این خواننده تحصیلات متوسطه را با ضریب هوشی ۱۴۰ در دبیرستان «روچستر» سپری کرد و پس از آن به دانشگاه میشیگان رفت ولی خیلی زود از ادامه تحصیل انصراف داد.


«ناتالی پورتمن»

بازیگر برگزیده اسکار فیلم «قوی سیاه» با ضریب هوشی ۱۴۰ تحصیلات خود را در دانشگاه هاروارد به پایان رساند و به ۴ زبان ژاپنی ، اسپانیایی ، آلمانی و فرانسه مسلط است.


«کوین اسپیسی»

این بازیگر انگلیسی ۲ سال بعد از اخراج از دبیرستان با ضریب هوشی ۱۳۷ به تئاتر برادوی پیوست . او هم اکنون یکی از بازیگران ،‌کارگردانان و نویسندگان مطرح است.



«نیکل کیدمن»

«کیدمن» با ضریب هوشی ۱۳۲ وارد کالج هنر ویکتوریا شد ولی با درگذشت مادرش از ادامه تحصیل انصراف داد.