خوب بخواب وزن کم کن

نوجوانان به تناسب اندام خود اهمیت زیادی می دهند. آنها سعی می کنند با روش های مختلف وزن خود را پایین بیاورند اما در بیشتر موارد با شکست مواجه می شوند.

نوجوانان به تناسب اندام خود اهمیت زیادی می دهند. آنها سعی می کنند با روش های مختلف وزن خود را پایین بیاورند اما در بیشتر موارد با شکست مواجه می شوند. یک نوجوان از مادر بزرگ خود شنیده است که می توان در خواب هم وزن کم کرد. اما چگونه؟به گفته متخصصان اختلالات و کمبود خواب، میزان لپتین را کاهش می دهد و به همین دلیل افرادی که دچار کمبود خواب هستند پس از غذا خوردن هنوز احساس گرسنگی می کنند. به بیان دیگر کمبود خواب باعث افزایش میزان «گرلین» می شود و این امر اشتها را افزایش می دهد و فرد به غذای بیشتری تمایل پیدا می کند.

مصرف خوراکی های سالم؛

به نقل از سایت «نیوزویک» نتیجه بررسی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد نشان داد، پنیر صبحانه به دلیل داشتن پروتئین کیسین (کازئین) ساخت پروتئین را هنگام خواب افزایش می دهد.

با اضافه شدن عضله، سوخت و ساز بدن افزایش می یابد و زمینه سوخت بیشتر کالری طی روز را فراهم می کند.

اخیراً نتیجه تحقیقی در مجله تغذیه بالینی در آمریکا منتشر شده است که نشان می دهد پروتئین کیسین (کازئین) دارای کاربردهای امیدبخش دیگری نیز هست. محققان ۲۵ نفر را به رعایت رژیم غذایی به میزان ۲۵درصد پروتئین کیسین، ۵۵ درصد کربوهیدرات و ۲۰ درصد چربی ملزم کردند و برای رژیم غذایی گروه دیگر ۱۰درصد پروتئین کیسین، ۵۵درصد کربوهیدرات و ۳۵ درصد چربی در نظر گرفتند. در افرادی که ۲۵ درصد پروتئین کیسین مصرف کرده بودند، حالت سیری ۳۳ درصد افزایش یافت. همچنین مصرف انرژی آن ها ۲.۶ درصد افزایش یافته بود. مهم تر از آن این که میزان سوخت و ساز در خواب این افراد بیشتر شد که این به آن معناست که آن ها هنگام خواب کالری بیشتری می سوزانند.

ورزش های مقاومتی:

ورزش های مقاومتی، میزان سوخت و ساز چربی را افزایش می دهد. نتایج یک مطالعه نشان می دهد داوطلبان پس از یک دوره فشرده ورزش مقاومتی، تا روز بعد با متابولیزم و اکسیداسیون بالای مواد مواجه بودند. در این زمینه نوع ورزش چندان مهم نیست، نکته مهم این است که پس از ورزش تا صبح روز آینده کالری می سوزانید.

ساعت های خواب و بیداری منظم؛

اختلال در چرخه خواب می تواند به چاقی مفرط و دیابت نوع ۲ منجر شود.اگر می خواهید چربی اضافه بدن را کاهش دهید، ساعت خواب و بیداری خود را منظم کنید.