فواید گریه کردن کودکان

امام صادق(ع) در کتاب توحید مفضل خطاب به این شاگرد خود می فرمایند: ای مفضل از منافع گریه کودکان آگاه باش. بدان که در مغز کودکان رطوبتی است که اگر در آن بماند، بیماری ها و نارسایی های سخت و ناگوار به او می رساند مانند نابینایی.

امام صادق(ع) در کتاب توحید مفضل خطاب به این شاگرد خود می فرمایند: ای مفضل از منافع گریه کودکان آگاه باش. بدان که در مغز کودکان رطوبتی است که اگر در آن بماند، بیماری ها و نارسایی های سخت و ناگوار به او می رساند مانند نابینایی. گریه آن رطوبت را از سر کودکان سرازیر و بیرون می کند و به وسیله آن سلامت و درستی دیده را فراهم می آورد. پدر و مادر از این راز آگاه نیستند و مانع آن می شوند که کودک گریه کند. آن ها همواره در سختی می افتند و می کوشند که او را ساکت کنند و با فراهم کردن خواسته هایش از گریه بازش دارند ولی نمی دانند که گریه کردن به سود اوست و اما آبی که از دهان کودکان سرازیر می شود رطوبتی است که اگر در بدن هایشان بماند آثار وخیمی بر جای می گذارد و چنان که دانی گاه که رطوبت بدن چیره می شود، شخص دچار کودنی، دیوانگی، کم عقلی، فلج و لقوه می شود.

خداوند جل و علا تدبیر چنان کرده است که این رطوبت در دوران کودکی از دهان او بیرون رود و در بزرگی از سلامت تن برخوردار شود.