پیشگیری از بروز سکته قبل از ساعت ۹ صبح

نتایج بررسی های جدید محققان فرانسوی نشان می دهد، مصرف صبحانه سرشار از ویتامین C می تواند خطر بروز کشنده ترین نوع سکته به نام خون ریزی «انتراسریبرال» را کاهش دهد.

نتایج بررسی های جدید محققان فرانسوی نشان می دهد، مصرف صبحانه سرشار از ویتامین C می تواند خطر بروز کشنده ترین نوع سکته به نام خون ریزی «انتراسریبرال» را کاهش دهد. در این نوع سکته رگ های خونی پاره می شود. به نقل از سایت «MSN» و به گفته محققان، ویتامین C نوعی آنتی اکسیدان قوی است که از تراکم رسوب در رگ ها جلوگیری می کند. کمبود ویتامین C با فشارخون بالا که عامل خطر خونریزی مغزی است، ارتباط دارد.

ویتامین C، با تولید کلاژن از رگ های خونی محافظت می کند. فشارخون بالا، هشداری است مبنی بر این که قلب آن طو رکه باید کار نمی کند. از آن جا که ادله کافی برای اثبات کاهش خطر سکته با مصرف مکمل های ویتامین C وجود ندارد، بهتر است این ویتامین را از طریق مصرف موادغذایی تأمین کنید. نتایج بررسی های انجام شده در چین نشان می دهد، افرادی که مواد غذایی حاوی ویتامین C به میزان کافی مصرف می کنند، با کاهش ۱۹درصدی خطر سکته رو به رو هستند. مصرف روزانه ویتامین C در پیشگیری از بیماری قلبی، سکته و سرطان موثر است.