۷ ورزش روزانه

با انجام روزانه این تمرین‌ها یک قدم به تناسب اندام نزدیک شوید

با انجام مرتب این ۷ حرکت ساده می‌توانید به مرور ‌اندام خود را خوش‌فرم و زیبا کنید. کافی است هر روز این تمرین‌ها را انجام دهید تا آثارش را به مرور مشاهده کنید...

۱.سرپا بایستید. پاهایتان را به اندازه عرض شانه‌هایتان باز کنید. حالا با شماره یک همزمان با اینکه پای چپتان را به سمت عقب می‌کشید، دست چپتان را نیز بالای سرتان بیاورید و به سمت عقب بکشید. این حرکت را ۳ بار تکرار کنید. در هر حرکت یکی، دو ثانیه در این حالت بمانید. حالا با پای راست و دست راست نیز این حرکت را تکرار کنید. این کار باعث کشیدگی عضلات دست و پا می‌شود.


۲.همان‌طور که ایستاده‌اید، پاهایتان را به اندازه عرض شانه‌ها‌یتان باز کنید. کمی به پهلوی راست بچرخید و همزمان دست و پای چپتان را به عقب بکشید. حالا به پهلوی چپ بچرخید و دست و پای راستتان را به عقب بکشید. فراموش نکنید کف پای دیگر باید ثابت روی زمین باشد. این حرکت را برای هر سمت، ۳ بار انجام دهید.

۳.پایتان را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید. با شماره یک، همزمان با اینکه پای چپ را پشت پای راست قرار می‌دهید چرخشی به کمر و پهلویتان بدهید. چند ثانیه در این حالت بمانید و باز به حالت اول بازگردید.

۴.همان‌طور که پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کرده‌اید انگشتان دستانتان را در هم قفل کنید. حالا پایتان را تا جایی که می‌توانید به عقب بکشید. همزمان با اینکه پایتان را از عقب به سمت شکم جمع می‌کنید، دست‌هایتان را هم به زانو نزدیک کنید. این حرکت را چند بار انجام دهید. با این کار چربی‌های تجمع‌یافته در کنار پهلو به‌تدریج از بین می‌رود.

۵.پاهایتان را بیش از اندازه عرض شانه باز کنید. هر دو دستتان را از آرنج خم کنید. همزمان با اینکه به سمت چپ متمایل می‌شوید و پای راستتان صاف می‌شود، دست راستتان را تا جایی که می‌توانید صاف کنید. با این کار در ماهیچه و عضلات پشت کتف گردن و حتی کمر احساس کشیدگی خواهید کرد. سعی کنید این حرکت‌ها را به‌طور ناگهانی انجام ندهید.

۶.چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید. حالا دست چپتان را به‌عنوان تکیه‌گاه روی زمین بگذارید. کف دست راست هم باید روی زمین باشد. پای راست را که از زانو خم است تا جایی که می‌توانید با حرکت یک، دو به بالا بکشید. با این کار عضلات ران، خوش فرم می‌شود و باسنتان هم فرم خوبی به خود می‌گیرد. در ضمن با این حرکت ورزشی عضلات چهارسر ران نیز درگیر می‌شود. این تمرین را با سمت دیگر بدن نیز انجام دهید.

۷.این تمرین ۲ گروه از عضلات سرینی را به شدت درگیر و قوی می‌کند. مانند تصویر در موقعیت تمرین قرار بگیرید، نگاهتان رو به جلو باشد، سپس پای راستتان با همان حالت زانو خم از مفصل ران به طرف بالا حرکت دهید تا زمانی که پاشنه شما به ارتفاع باسن برسد. آرنج نباید خم شود. وقتی یکی از پاها را بالا می‌برید، عضلات باسن را منقبض کنید. این حرکت را برای پای دیگر نیز تکرار کنید.


دکتر احمد باقری‌مقدم
متخصص پزشکی ورزشی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان