نسخه‌ای برای احیای عشق

زندگی ما با عشق شروع شد. هر دو جوان بودیم و فکر می‌کردیم، لیلی و مجنون مقابل ما کم می‌آورند. بالاخره خانواده‌هایمان را هم راضی کردیم. سال سوم دانشگاه بودیم که رابطه‌مان رسمی شد و رسما زن و شوهر شدیم.

زندگی ما با عشق شروع شد. هر دو جوان بودیم و فکر می‌کردیم، لیلی و مجنون مقابل ما کم می‌آورند. بالاخره خانواده‌هایمان را هم راضی کردیم. سال سوم دانشگاه بودیم که رابطه‌مان رسمی شد و رسما زن و شوهر شدیم. مشکلات تحصیل و زندگی مشترک، کار و مسائل اقتصادی آزارمان می‌داد، اما این‌که توانسته بودیم به یکدیگر برسیم، برایمان اهمیت بیشتری داشت. من سر کار می‌رفتم و همسرم، سرباز بود.




بعد از گذشت دوران سربازی او هم مشغول کار شد. چند سالی از زندگی مشترکمان می‌گذرد و به خاطر نیاز مالی چند شیفت کار می‌کنیم. بخاطر کمبود وقت به بچه فکر نمی‌کردیم، اما زمزمه‌های اطرافیان تبدیل به نیش و کنایه شده است.

تصمیم گرفتیم ​ بچه‌دار شویم، اما علتش فقط اصرار خانواده‌ها نیست، ما در این مدت از هم خیلی دور شده‌ایم. هر کدام سرگرم کار و مشکلات خودمان هستیم. وقتی به خانه می‌آییم نه توانی برای حرف زدن داریم و نه حتی انگیزه‌ای برای غر زدن.

به مرور زمان و خیلی بی‌سروصدا هر روز بینمان فاصله کوچکی افتاده که امروز دیگر از آن عشق آتشین یک همراهی عادت‌گونه باقی‌مانده است. فکر کردیم شاید با آمدن بچه اوضاع تغییر کند. به نظر شما روش درستی را انتخاب کردیم؟

پاسخ مشاور: هر کودک با آمدنش طیف وسیعی از شور و عشق را به زندگی وارد می‌کند، اما این در صورتی است که وارد شرایط مناسبی شود.

استفاده از شخص سوم برای اصلاح ارتباط کار اشتباهی است. در بسیاری از موارد همسرانی که زندگی متشنجی دارند با فرزنددار شدن، رابطه‌شان بدتر شده و در این شرایط یک کودک بی‌گناه هم از این عدم آرامش در زندگی رنج می‌برد.

بهتر است قبل از این‌که صاحب فرزند شوید، مشکلات بین خودتان را حل کنید. در قدم اول فکر رویایی زندگی مانند لیلی و مجنون را کنار بگذارید. اگر آن دو عاشق تاریخی هم با هم به زیر سقف مشترک می‌رفتند، با مشکلاتی روبه‌رو می‌شدند که باید آنها را حل می‌کردند وگرنه عشق‌شان تمام می‌شد. شما هم باید به فکر یک عشق بالنده و عمیق با تظاهرات مناسب و کافی باشید.

زندگی کردن در واقعیت و دیدن شرایط همان‌طور که هست و بدون پیش‌داوری می‌تواند به شما کمک کند. اشکال ازدواج‌هایی که با آشنایی‌های پرشور شکل می‌گیرد در این است که دو نفر فکر می‌کنند چون یکدیگر را قبل از ازدواج می‌خواستند، تا انتهای راه همین‌طور پیش خواهند رفت ​.

این مشکل از یک طرف و طبیعت زندگی که تکرار است باعث می‌شود دو نفر برای هم عادی شوند.کار زیاد به بهانه ساختن زندگی هم به رابطه‌تان آسیب زده است.

به جای هر برخورد شتاب‌زده، تمرین کنید تا برای یکدیگر و زندگی مشترک‌تان وقت بگذارید. با هم حرف بزنید، بخندید، از رویاهای مشترکتان بگویید که اگر رویاهای مشترک پایان بگیرد، زندگی مشترک بی‌معناست. اول چند ماهی را ​ روی رابطه‌تان کار کنید و عشق فراموش شده را دوباره به چهاردیواری خانه‌تان بیاورید و سپس برای فرزنددار شدن تصمیم بگیرید. فرزندان ما این حق را دارند که یک زندگی آرام را تجربه کنند.

ندا داوودی