بر بال قنوت بندگی

جلوه‌های زیبای عبودیت، بندگی و دلدادگی و دنیاگریزی، دو‌روز است که در خانه حضرت دوست بر بال قنوت بندگان خالص خدا ، در سراسر این مرز و بوم شده است.

جلوه‌های زیبای عبودیت، بندگی و دلدادگی و دنیاگریزی، دو‌روز است که در خانه حضرت دوست بر بال قنوت بندگان خالص خدا ، در سراسر این مرز و بوم شده است.

جلوه هایی که انسان های موحد را به وقوف در خانه ولایت کشانده است تا در خانه دل و نهانخانه غیب به حقیقت حق رهنمون سازد تا از غیر، لب فرو بندند و جز حقیقت نگویند.

دو روز است که هزاران مسجد و محراب پذیرای بندگانی از عبادالرحمن شده است که به همه تعلقات نفس و موانع صعود خود پشت پا زده اند تا در خلوت خانه عشق جشن عبودیت بگیرند.

اینان از غیر بریده و به دوست پیوسته اند و به درگاه او معتکف شده اند.دو روز است که جلوه های زیبای خضوع و خشوع مردان و زنان مومن و با ایمان، رایحه و عطر دل انگیز مناجات را برای مردمان این سرزمین به ارمغان آورده است.

معتکفان روزه دار، اهل قیام و قعود و سجود، تهجد و شب زنده داری در خانه حضرت دوست بیتوته کرده و در تمنای دیدار با خدایند.

این امید به رحمت الهی است که معتکفان را به خلوت نشینی فراخوانده است. دو روز است که در هر مسجدی جلوه های معنوی حق دیده می شود و انقطاع از دنیا و آنچه رنگ غیرخدایی دارد، با رنگ حضور تجلی می یابد.معتکفان، مهمان میزبانی شده اند که می خواهند به او نزدیک شوند و با روزه داری خویش فرشته گون گردند.

دو روز است که هزاران مسجد، جلوه گاه عبادت کسانی است که خود را اسیر خالق متعال می دانند تا فردا که روز سوم این خلوت نشینی است، دستگیر اکرام او شوند. تا فردا که از مهمانی بیرون می آیند، سبکبال باشند و فارغ از هیاهوی زندگی و روزمرگی، فارغ از هر دلدادگی به غیر او، فارغ از دلبستگی به هر آنچه که رنگ خدایی ندارد، به امر خدا دل بسپارند. اعتکاف تمرین عبودیت است در کوچه پس کوچه های زندگی.

محمد خامه یار