تبلیغ مرگ در لاغری به سبک ماهواره‌ای

لاغری این روز‌ها به دغدغه برخی از بانوان تبدیل شده است به گونه‌ای که خیلی‌ها حاضرند تا پای جان برای لاغر شدن قدم بردارند. اما تبلیغات گسترده دارو‌ها و قرص‌های لاغری که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود هم اکنون هم باعث شده تا ۳ تن به دلیل استفاده از این قرص‌ها جان خود را از دست بدهند.

لاغری این روز‌ها به دغدغه برخی از بانوان تبدیل شده است به گونه‌ای که خیلی‌ها حاضرند تا پای جان برای لاغر شدن قدم بردارند. اما تبلیغات گسترده دارو‌ها و قرص‌های لاغری که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود هم اکنون هم باعث شده تا ۳ تن به دلیل استفاده از این قرص‌ها جان خود را از دست بدهند.

به گفته رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت، این فرآورده‌های غیرمجاز که در ماهواره تبلیغ می‌شود دارای مواد غیرمجازی است که استفاده از آن عارضه‌های خطرناکی دارد.
به نقل از حمایت، اعتماد مردم به رسانه ها باعث شده تا مردم تبلیغات داروها را باور کنند و آنها را راهی برای رسیدن به مقصودشان تصور کنند. اما معاون وزیر بهداشت تاکید می‌کند که مردم به محصولات و فرآورده‌های غیرمجازی که در ماهواره ها تبلیغ می‌شود، توجه نکنند چرا که این قبیل محصولات و فرآورده‌ها به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست و توسط نمایندگی‌های غیرمجاز به دست مردم می‌رسد.
داروهای غیرمجاز صدای مجلسی‌ها را درآورد
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار درباره مصرف داروهای ماهواره‌ای که بدون اصول ساخته و بدون در نظر گرفتن وضعیت بیمار مصرف می‌شود، در این باره می‌گوید: مسئولان بهداشتی کشور درباره غیرمجاز بودن داروهای ماهواره‌ای هشدار داده بودند البته تاکید شده است فقط داروهای مورد تایید وزارت بهداشت از مراکز خریداری شود.
عابد فتاحی با تاکید بر اینکه داروهایی که در ماهواره تبلیغ می‌شوند هیچ گونه مجوزی ندارند، بیان می‌کند: ما در این زمینه نگران هستیم، زیرا این داروها عوارض زیادی را به افراد تحمیل می‌کنند به طوری که فرد برای درمان این عوارض باید سال‌ها درگیر باشد البته در این زمینه هزینه‌های زیادی نیز مصرف می‌شود. وی تاکید می‌کند: اعضای کمیسیون بهداشت مجلس خواستار برخورد جدی با این افراد سودجو هستند.
برای شکایت دستتان به جایی بند نیست
بیماران ممکن است به امید اینکه در صورت بروز مشکل به سازمان‌های مربوط مراجعه می‌کنند و از پزشکی که قصور از وی سر زده است شکایت خواهند کرد. در این میان عضو هیات مدیره نظام پزشکی کشور در گفت‌وگو با «حمایت» تاکید می‌کند که مردم از داروهایی که بی اساس در ماهواره تبلیغ می‌شوند استفاده نکنند. زیرا این داروها بدون نظارت تولید می‌شوند بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که به سلامتی مردم کمک کند.
ایرج خسرونیا بیان می‌کند: برای داروهایی که به در خانه‌ها فرستاده می‌شود نمی‌دانیم که تولیدکننده و فروشنده آن چه کسانی هستند بنابراین همین موضوع ممکن است مشکلات زیادی را برای افراد مصرف کننده ایجاد کند.
وی با هشدار به مصرف کنندگان داروهای غیرمجاز تاکید می‌کند: در صورتی که مصرف‌کنندگان داروها با مشکل و عوارض این داروها مواجه شوند به دلیل اینکه تولیدکننده داروها مشخص نیست نمی‌توانند به نظام پزشکی شکایت کنند و نسبت به احقاق حقوق خود اقدام کنند.
سکته‌های مغزی و قلبی با مصرف داروهای غیرمجاز
خسرونیا سکته‌های قلبی و مغزی، گرفتگی عروق، بیماری‌های پوستی و کلیوی، بیماری‌های روحی و اختلالات عصبی و هورمونی و... را از جمله موارد استفاده از داروهای غیرمجاز عنوان می‌کند و می‌گوید: بهتر است به جای مصرف داروهای لاغری افراد به سمت ورزش و یک رژیم متعادل با نظر پزشک بروند تا بتوانند وزن خود را به خوبی کنترل کنند.