راه حل هایی عالی برای رهایی از خشکی پوست

آب جریان گردش خون را بهبود می بخشد و این امر باعث شادابی پوست می شود. اما مواد دیگری هم برای پوست مفید است که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم.

مواد کمی مانند آب وجود دارد که برای مراقبت از پوست مفید است. آب، پوست را طراوت می بخشد و چین و چروک آن را کاهش می دهد. همچنین به سلول ها کمک می کند تا مواد مغذی را به خود جذب و سموم را دفع کنند.
آب جریان گردش خون را بهبود می بخشد و این امر باعث شادابی پوست می شود. اما مواد دیگری هم برای پوست مفید است که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم.

سلنیم برای حفظ پوست
سلنیم که نوعی ماده معدنی است، از سلول های پوست در برابر آسیب دیدگی رادیکال های آزاد محافظت می کند و در پیشگیری از سرطان نیز نقش دارد. منابع عالی سلنیم شامل قارچ های دکمه ای، میگو، گوشت بره و ماهی تن، سالمون، گوشت بوقلمون، ساردین و پاستای قهوه ای است.

کوآنزیم QID
این ماده یک آنتی اکسیدان قوی است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود. اما میزان تولید آن در بدن با افزایش سن کاهش می یابد.
COQID از پوست و سلول های دیگر بدن در برابر آثار مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کند، باعث تولید انرژی و عملکرد مناسب سلول ها می شود. میزان پایین این نوع آنتی اکسیدان در بروز بسیاری از بیماری های مربوط به سن دیده می شود. استفاده موضعی از آن، چین و چروک پوست را کاهش می دهد. منابع غنی آن شامل ماهی هایی چون سالمون، گوشت طیور، جگر و غلات سبوس دار است.

آنتی اکسیدان ها برای حفظ سلامت سلول ها
آنتی اکسیدان ها روند آسیب دیدگی سلول ها بر اثر رادیکال های آزاد را کند یا از آن پیش گیری می کند. این آسیب دیدگی باعث بروز علایم پیری مانند چین و چروک و خشکی پوست می شود. آنتی اکسیدان ها در میوه و سبزی های رنگی از جمله میوه های توتی، گوجه فرنگی، زردآلو، لبو، کدو، اسفناج، نارنگی، فلفل دلمه ای و لوبیا یافت می شود.

ویتامین C
ویتامین C، از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند و میزان آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد که کلاژن و الاستین را از بین می برد، کاهش می دهد. کلاژن و الاستین فیبرهای سفت کننده پوست است.

ویتامین E
این ویتامین نیز از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند. ویتامین E خاصیت ضد التهابی داردو تقویت کننده سیستم ایمنی است . این ویتامین در روغن های گیاهی، مغز میوه ها، تخمه ها، زیتون، مارچوبه و به مقدار کمی در برگ های سبز موجود است.

اسیدهای چرب لازم برای پوست
اسیدهای چرب لازم مانند امگا ۳ و ۶ محافظت کننده طبیعی پوست به شمار می رود و نرمی و جوانی پوست را حفظ می کند. منابع این روغن ها شامل زیتون، روغن کانولا، دانه کتان، گردو، ماهی های سرد آبی مانند سالمون، ساردین و... است.

روغن های مفید
برخی از روغن ها حاوی اسیدهای چرب لازم بیشتری است. روغن های باکیفیت خوب از جمله روغن زیتون در حفظ ماده مغذی پوست موثر است.

چای سبز
چای سبز اکسیر جوانی در طبیعت است. چای سبز، التهاب را متوقف می کند، روند آسیب دیدگی DNA را کند و از آفتاب سوختگی پوست پیشگیری می کند.