درمان خانگی درد زانو

زانو درد، درد مفصل است و در هر سن و هر دو جنس شایع است.

زانو درد، درد مفصل است و در هر سن و هر دو جنس شایع است.

علت اصلی درد زانو، آسیب دیدگی، تصادف یا آرتریت روماتوئید است. علت دیگر آن کمبود کلسیم در استخوان ها و فشار زیاد روی زانو است. علایم درد زانو ورم، درد و عدم انعطاف پذیری آن است. در صورت تداوم درد زانو باید به پزشک مراجعه کنید. به نقل از سایت «هلث نیوز» برای رفع زانودرد بر اثر آسیب دیدگی یا استرس می توان از مسکن، ژل و کرم استفاده کرد اما در این مطلب به راهکارهای درمانی ساده و آسان می پردازیم.

یوگا: یوگا درمان بسیاری از مشکلات جسمی است. با این ورزش هر نوع دردی را می توان درمان کرد و مغز و قلب را سالم نگه داشت. یوگا همچنین در رفع درد پا نیز موثر است. بسیاری از حالت های یوگا عضله زانو را تقویت می کند و انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد. یوگا برای رفع درد مکرر زانو بسیار مفید است.

مصرف کلسیم: در بسیاری از موارد درد مفصل به علت کمبود کلسیم است. با کاهش پیدا کردن میزان کلسیم، استخوان ضعیف می شود. بنابراین لازم است برنامه غذایی غنی از کلسیم و دیگر مواد مغذی لازم اتخاذ کنید. فرآورده های لبنی، ماهی و... باید به طور منظم مصرف شود.

ماساژ روغن:ماساژ با روغن داغ، درمان خانگی زانودرد است. از روغن نارگیل، روغن زیتون یا هر نوع روغن دیگر می توانید استفاده کنید. ماساژ باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول بکشد و به حالت چرخشی انجام شود.

ورزش: گاهی زانو درد به علت چاقی مفرط یا اضافه وزن است. ورزش های منظم از جمله ورزش های کششی می تواند برای رفع زانو مفید باشد.

درمان های دیگر:مصرف روزی یک لیوان شیر گرم با مقداری عسل و زردچوبه مفید است. زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد و درد زانو را تسکین می دهد. کرم ها یا پمادهای حاوی رازیانه که خاصیت ضدالتهابی دارد نیز می تواند درد را تسکین دهد.

نویسنده: علیرضا