چیزکیک بادامی

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. برای تهیه قسمت زیرین کیک، ویفر را به همراه نصف پیمانه بادام بوداده داخل غذاساز بریزید تا خرد و ریز شوند.

تعداد: ۱۶ نفر
زمان تهیه: ۲۵ دقیقه
زمان پخت: یک ساعت و ۲۵ دقیقه
زمان سرد شدن: ۴ ساعت



▪ مواد لازم

۲۵۵ گرم ویفر شکلاتی
نصف پیمانه بادام بوداده
نصف پیمانه کره آب شده
یک قاشق غذاخوری شکر
¼ قاشق چایخوری نمک
۹۰۰ گرم پنیر خامه‌ای نرم شده
یک پیمانه شکر
¼ نمک
۱.۵ قاشق چایخوری وانیل
نصف قاشق چایخوری عصاره بادام
۴ عدد تخم‌مرغ
یک پیمانه خامه ترش
¾ پیمانه بادام خرد شده و بوداده
¾ پیمانه پودر نارگیل
یک پیمانه تکه های شکلات
¾ پیمانه خامه فرم گرفته
۱.۵ قاشق چایخوری وانیل
¼ پیمانه بادام بوداده
¼ پیمانه نارگیل رنده شده

▪ طرز تهیه

۱. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. برای تهیه قسمت زیرین کیک، ویفر را به همراه نصف پیمانه بادام بوداده داخل غذاساز بریزید تا خرد و ریز شوند. سپس کره آب شده، یک قاشق غذاخوری شکر و ¼ قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید و هم بزنید.

۲. مخلوط بادام را کف قالب کمربندی فشار دهید. سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فر بگذارید تا برشته شود. کیک را از فر خارج و حرارت کیک را به ۳۲۵ درجه فارنهایت کم کنید.

۳. در یک کاسه بزرگ، پنیر خامه ای را با هم‌زن برقی و سرعت متوسط هم بزنید تا نرم شود. یک پیمانه شکر و ¼ قاشق غذاخوری نمک را اضافه کنید. آنها را تا زمانی که سبک شوند و حالت خامه‌ای پیدا کنند هم بزنید. سپس ۱.۵ قاشق چایخوری وانیل و عصاره بادام اضافه کنید و هم بزنید.

۴. تخم‌مرغ‌ها را یک به یک اضافه کنید و در هر مرتبه خوب هم بزنید. خامه ترش را اضافه و سرعت هم‌زن را کم کنید. در این مرحله، ¾ پیمانه بادام و ¾ پیمانه نارگیل را اضافه کنید.

۵. مخلوط پنیر خامه‌ای را روی کیک تهیه شده از بیسکوئیت بریزید و با کاردک سطح آن را صاف کنید. آن را به مدت ۷۵ دقیقه در فر بپزید. سپس سه ساعت کنار بگذارید تا خنک شود.

۶. برای تهیه گاناش (مخلوط شکلات و خامه به مقدار مساوی)، در یک قابلمه کوچک، شکلات، خامه فرم گرفته و ۱.۵ قاشق چایخوری وانیل را با یکدیگر مخلوط کنید. آنها را روی حرارت ملایم بپزید تا شکلات ها آب و نرم شوند. سپس حدود ۲۰ دقیقه آنها را کنار بگذارید تا خنک شوند و شکلات خود را بگیرد. سپس گاناش را روی چیز کیک بریزید.

۷. چیزکیک را به مدت ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید. در آخر با ¼ پیمانه بادام و ¼ پیمانه نارگیل روی آن را تزیین کنید.