تاروپودهای گرمابخش

آنچه باید موقع خرید لباس‌های بافتنی بدانید

برای انتخاب یک پلیور باکیفیت باید به چند نکته اساسی دقت کنید. اگر دلتان نمی‌خواهد بعد از مدت کوتاهی استفاده از لباسی که به تازگی خریده‌اید آن را از دست بدهید...

بهتر است کمی در انتخابتان دقیق‌تر عمل کنید. برای این قبیل انتخاب‌ها بد نیست کمی ریزه‌کاری یاد بگیرید و آنها را موقع انتخابتان لحاظ کنید. این به اصطلاح ریزه‌کاری‌ها کمک زیادی برای به‌دست آوردن تجربه‌های کاربردی است.

برای خرید لباس‌های بافتنی به تزیینات لباس دقت کنید. گاهی برای طراحی زیباتر لباس تکه چرم‌های مصنوعی، زیپ‌ها و پارچه‌هایی دور مچ و یقه دوخته می‌شود که ممکن است مشکل‌ساز شوند. معمولا قبل از ترکیب این مواد نظارت خاصی روی آنها انجام نمی‌شود و کافی ا‌ست لباس یکبار شسته شود تا زیپ باعث نخ‌کش شدن بافت شود یا چرم مصنوعی دوخته شده روی لباس در اثر سرد و گرم شدن تغییر شکل بدهد یا بدتر از همه اینکه تکه پارچه‌ها به لباس رنگ پس بدهند. راحت‌ترین روش برای پیشگیری از این روش این است که سعی کنید بافت‌های هر چند ساده را انتخاب کنید.


● مارکدار یا ...؟

موقع خرید لباس‌های بافت بعد از درنظرگرفتن برندها بد نیست نگاهی هم به لباس‌های بافتنی تولیدشده در ترکیه بیندازید. این لباس‌ها با قیمت‌های نسبتا مناسب کیفیت قابل قبولی دارند. اگر دنبال خرید یک لباس مارکدار هستید، بهتر است به نمایندگی برندها بروید. این فروشگاه‌ها که تفاوتی نمی‌کند برند داخلی باشند یا خارجی در سطح شهر زیاد هستند. اگر خیلی هم به فکر مارک نیستید، بهتر است به کیفیت‌ها توجه بیشتری داشته‌باشید.


● کیفیت را چگونه تشخیص بدهیم؟

به جنس نخی که لباس با آن بافته شده دقت کنید. بهترین نخ‌های کاموا جنس بسیار لطیفی دارند و ریز بافت هستند که این موضوع به راحتی قابل تشخیص است اما اگر از این برنامه سردر نمی‌آورید بهتر است به راهنمای داخل لباس توجه کنید. هر چه درصد نخ بیشتر و پلی استر لباس کمتر باشد کیفیت بهتری دارد. این کیفیت رابطه مستقیمی هم به قیمت لباس دارد. انتظار دارید برای خرید لباس باکیفیت پول زیادی پرداخت نکنید؟ تقریبا بیشتر لباس‌های بافت که قیمت‌های پایینی دارند از نخ‌های بی‌کیفیتی بافته شده‌اند که بعد از مدت کوتاهی استفاده تغییر شکل و حتی اندازه می‌دهند. این شناسایی را حتی می‌توانید از روی وزن لباس‌ها انجام بدهید.