اگر در سئول کار دارید حواستان باشد که...

شهر سئول، پایتخت کره جنوبی، برای سومین سال متوالی، در رده پنجم جهانی میزبانی کنفرانس های بین المللی قرار گرفت. فرودگاه آن شلوغ ترین فرودگاه آسیا است و ظرفیت هتل های آن تقریباً همیشه ظرفیت پر است.

شهر سئول، پایتخت کره جنوبی، برای سومین سال متوالی، در رده پنجم جهانی میزبانی کنفرانس های بین المللی قرار گرفت. فرودگاه آن شلوغ ترین فرودگاه آسیا است و ظرفیت هتل های آن تقریباً همیشه ظرفیت پر است.

هر ماه مسافرین کاری زیادی وارد سئول می شوند و اغلب آنها انتظار دیدن و تجربه کردن خیلی چیزها را ندارند. علیرغم فناوری پیشرفته که این شهر به آن مشهور است، چالش هایی برای کسانی که برای اولین بار به آن سفر می کنند وجود دارد که در زیر به آنها اشاره نموده ایم:

۱. جابجایی از فرودگاه تا شهر و در خود شهر وقت زیادی می برد.

از آنجائیکه سئول شهر بزرگی است زمان زیادی برای جابجا شدن و رسیدن به مقصد موردنظرتان در این شهر لازم دارید. بخاطر پیش بینی ناپذیری ترافیک های وحشتناک آن، مسافرین کاری باید حداقل نیم تا یک ساعت زودتر حرکت کنند تا به موقع به جلسات کاری خود در آن سوی شهر برسند.



۲. سئول شهر همایش ها و نشست ها است.

سئول پنجمین شهر مهم دنیا از لحاظ میزبانی کنفرانس های بین المللی است. سال گذشته تعداد جلسات و کنفرانس های بین المللی در این شهر ۱۰ درصد رشد داشته است.



۳. همیشه جوراب های زیبا بپوشید

بسیاری از رستوران های سنتی کره ای و ژاپنی (که برای ناهار و شام های کاری مناسبند) از مشتریان می خواهند که کفش هایشان را دم در ورودی دربیاورند. پس بهتر است در جلسات کاری جورابتان سوراخ نباشد و بوی بدی ندهد. همیشه تعداد زیادی از کارت های ویزیت خود را همراه داشته باشید، زیرا در سئول گذاشتن کارت ویزیت روی میز بعد از غذا و یا دادن کارت ویزیت و دست دادن با طرف مقابل بسیار رایج است.

۴. COEX

مرکز کنفرانس های COEX مکان محبوب و متداول کنفرانس ها در سئول است. این مرکز به بزرگترین مرکز خرید زیرزمینی آسیا نیز راه دارد.



۵. بهترین فرودگاه دنیا در سئول است.

فرودگاه بین المللی اینچئون یک پیست اسکیت روی یخ، سالن سینما و اولین فروشگاه بدون عوارض و مالیات لوئی ویتون با تخفیف فراوان را دارد. تعجبی ندارد که اکثر مطبوعات و رسانه های مسافرتی این فرودگاه را بهترین فرودگاه دنیا لقب داده اند.



۶. غذای مشترک

در این شهر غذای انفرادی وجود ندارد. کلاً در کره غذا بطور مشترک خورده می شود. ولی یادتان باشد که خوردن آخرین لقمه از یک غذای بسیار خوشمزه عموماً بی ادبی تلقی می شود.



۷. زبان کره ای ممکن است برایتان تبدیل به مانع بزرگی شود.

اگر زبان کره ای بلد نباشید، برای رسیدن به جلسه کاری و پیدا کردن آدرس دچار مشکل می شوید. پس بهترین کار این است که آدرس را روی کاغذ پرینت کنید و به راننده تاکسی بدهید تا شما را به مقصد برساند.